معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بازنمایی فرهنگ ایثار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

هاشمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد استان فارس، گفت: بازنمایی فرهنگ ایثار، روح امید را در جامعه زنده نگه می‌دارد و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 13July 2022

بازنمایی فرهنگ ایثار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در مراسمی با حضور «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استان فارس، ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور مدیرکل سابق، ابراهیم بیانی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس معرفی شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: ایثارگر کسی است که منافع دیگران و اجتماع را بر منافع خویش ترجیح دهد.

هاشمی افزود: امروز هدف اصلی دشمن، هدایت اجتماع به سمت فردگرایی است، چون زمانی که افراد جامعه منافع خویش را بر منافع دیگران ترجیح دهند و فردی عمل کنند به افرادی تنها و منزوی تبدیل می‌شوند. امروز دشمنان ما با تمام توان در جهت منزوی شدن افراد و از بین بردن روح امید در میان آحاد جامعه تلاش می‌کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بازنمایی فرهنگ ایثار امروز یکی از بهترین راهکار‌ها در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در جهت ناامید کردن آحاد جامعه است و ما باید فرزندان و کودکانمان را آن‌گونه تربیت کنیم که منافع دیگران و جامعه را بر منافع خویش ترجیح دهند. با بازنمایی فرهنگ ایثار می‌توان روح امید را در جامعه زنده نگه داشت و با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم آن‌ها قله‌های ایثار و فداکاری هستند، گفت: آن بزرگواران از منافع خویش گذشتند تا امنیت و منافع دیگران را تأمین کنند و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را به عنوان الگو‌های ایثارگری به افراد جامعه معرفی کنیم تا بتوانیم با تهدیدات دشمن در این زمینه مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز نیز در این مراسم گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از کار‌هایی است که به عنوان باقیات و صالحات محسوب می‌شود و از جنس دیگر مسئولیت‌های جامعه نیست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ضمن تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، گفت: مسئولیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار سنگین و ارزشمند است چرا که خدمت به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از وظایف اصلی و ذاتی بنیاد محسوب می‌شود و امید است مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با کار و تلاش جهادی همانطور که شایسته نظام مقدس اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است به آن عزیزان خدمات‌رسانی کند.

استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: با توجه به کهولت سن والدین و همسران معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و همسران معزز آن‌ها، لزوم توجه بیشتر به بحث درمان ایثارگران احساس می‌شود.

محمدهادی ایمانیه افزود: با توجه به ظرفیت درمانی و تجهیزات پزشکی شهر شیراز، استان فارس به عنوان قطب سلامت و پزشکی کشور محسوب می‌شود که می‌توان از این ظرفیت در جهت پیگیری امور درمانی جانبازان معزز و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کشور استفاده کرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز با بیان اینکه این استان در دوران دفاع مقدس حدود ۱۵ هزار شهید، بیش از ۴۰ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده و آمار ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها حدود ۳۴۰ هزار نفر است، گفت: پرونده‌های ایثارگران استان فارس معادل مجموع هفت استان کشور است و توجه بیشتر مسئولان برای رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در این زمینه را می‌طلبد.

مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این مراسم با اشاره به خطبه ۲۷ نهج البلاغه گفت: امام علی (ع) در این خطبه می‌فرمایند «جهاد دری از در‌های بهشت است که خداوند این در را به سمت دوستان مخصوص خود باز می‌کند».

ابراهیم بیانی تصریح کرد: مجاهدان فی سبیل الله، شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم آن‌ها همان دوستان مخصوص خداوند هستند که در پیشگاه الهی دارای عزت و جایگاهی رفیع هستند.

وی افزود: خدمت به این قشر عزیز و بزرگوار که همه ما مدیون آن‌ها هستیم توفیق و سعادتی است که خداوند نصیب ما کرده و باید به این دلیل خداوند بزرگوار را شاکر و سپاسگزار باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور مدیرکل سابق، ابراهیم بیانی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس معرفی شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها