مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین جنبه‌های فرهنگی است

اسدی گفت: یکی از مهمترین جنبه‌های فرهنگی که پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس همواره مورد تاکید بوده است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۵۲۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ - 13June 2022

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین جنبه‌های فرهنگی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «جمال اسدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در نشست شورای فیلم و مستند که روز گذشته (یکشنبه) در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد استان ایلام برگزار شد، با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه اصلی بنیاد است، اظهار داشت: یکی از مهمترین جنبه‌های فرهنگی که بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس همواره مورد تاکید بوده است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، چرا که در طول تاریخ ایثار و از خودگذشتگی همیشه سرلوحه زندگی ملت ایران بوده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی نیز با تأسی از آموزه‌های دین مبین اسلام، این روحیه در زندگی مردم ایران پررنگ‌تر شد و بر خلاف نظر آن‌هایی که معتقد هستند پس از دفاع مقدس، روحیه شهادت‌طلبی مردم ایران به اتمام رسیده است، در عرصه‌های مبارزه با داعش و یا کرونا، به برکت وجود سردارانی همچون حاج‌قاسم سلیمانی، صحنه‌های بسیار زیادی خلق شد که به نوعی تداوم ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس بوده است.

اسدی با اشاره به روحیه ایثارگری مردم ایلام، تصریح کرد: استان ایلام با وجود وسعت و جمعیت اندک، همواره یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه‌های مختلف بوده که در مبارزه با داعش و مقابله با کرونا، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت را تقدیم نظام و میهن کرده است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی ایثارگری مردم ایلام، بیان کرد: همه آحاد جامعه و به ویژه کسانی که در حوزه‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند وظیفه دارند ایثارگری‌های مردم استان ایلام را به خوبی در کشور معرفی کنند و در این راه باید آثاری ماندگار تولید شود و یکی از ماندگارترین آثار در این حوزه کتاب است، چرا که در طول قرن‌ها در دسترس مردم قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تأکید بر اینکه هر اثری، مخاطب خاص خود را دارد، گفت: فیلم و مستند در ذهن مخاطب ماندگار است و یا تابلو‌های نقاشی نیز از اثرگذاری خاص خود در جامعه برخوردار است.

اسدی همچنین با اشاره به لزوم ساخت و اجرای برنامه‌های پربارتر و علمی‌تر در حوزه رسانه، گفت: استان ایلام از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و مردم این دیار در راه نظام و انقلاب، همواره با عشق و علاقه تلاش می‌کنند و در حوزه‌های مختلف به عنوان یکی از استان‌های برتر به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها