یادداشت/ علی شعبان

تبلور حقیقت «غدیر» در فرهنگ «دفاع مقدس»

فرهنگ غدیر و دفاع مقدس دو شعاع نور از یک منبع هستند که در دو زمان مختلف متبلور شدند. برکت و عظمتی که در دفاع مقدس وجود دارد از همان حوض کوثری سرچشمه می‌گیرد که غدیر را بوجود آورده و این همان رمز پیروزی ملت ایران است.
کد خبر: ۵۳۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۶ - 16July 2022

تبلور حقیقت «غدیر» در فرهنگ «دفاع مقدس»گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ علی شعبان؛ ظهور دین اسلام موقعیت و جایگاه بشر را پس از قرن‌ها خلقتش بالاخره در موضع اصلی خود قرار داد به این معنا که بشر بالاخره آخرین نسخه راهنمایی خود برای کامیابی را دریافت کرد و از نظر بینش و تعقل به مرحله‌ای رسیده بود تا بتواند به بهترین وجهی طی طریق کند.

عید غدیر اما در این میان نقطه اوج این کمال بود که به صراحت می‌توان گفت، نمونه انسان کامل را در این واقعه می‌توان به نظاره نشست. بزرگی واقعه غدیر البته همان و ظلمی که به آن روا شد همان. یعنی اجحافی که در حق غدیر صورت گرفت، به بزرگی خود غدیر بود، اتفاقی که مسیر زندگی بشر را به سمتی دیگر برد تا تاثیر غدیر را بر زندگی بشر از بین ببرد. مع‌الوصف غدیر با لطف خداوند متعال و ایثار اهل بیت معصومین (ع) همچنان زنده است و کارکرد خود را برای دل‌های زنده و بیدار حفظ کرده است.

انقلاب اسلامی اما توانست به مدد اراده ملت و خلوص امام خمینی (ره) یکی از بهترین سنگرها و پایگاه‌ها برای اسلام راستین شود، به طوری‌که علی‌رغم کارشکنی‌ها وسنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی توانسته یک راه روشن و ایمنی را برای ملت‌های آزاده بگشاید تا رهین اراده آنها برای عمل به آن، جبهه استکبار را مضمحل سازد.

در ادامه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی، وقوع جنگ تحمیلی فصلی شگرف را در تاریخ ایران، اسلام و جهان رقم زد، تاریخی که بی‌شباهت با غدیر نبود. جبهه استکباری با همه توان خود وارد میدان شد تا چراغ انقلاب را خاموش کند اما به سد فولادین اراده مردم ایران و غیرت جوانانش برخورد و نتوانست به مقاصدش برسد. ملت ایران با وجود همه سختی‌ها، تحقیر شدن‌ها، کارشکنی‌ها و دسیسه‌ها به عهدی که با امام خود بسته بود وفادار ماند و با تاسی به فرهنگ غدیر برای عهد بستن با ولایت، توانست بیش از قبل راست‌قامت و استوار در برابر همه مسکلات بایستد.

فرهنگ غدیر و دفاع مقدس دو شعاع نور از یک منبع هستند که در دو زمان مختلف متبلور شدند. برکت و عظمتی که در دفاع مقدس وجود دارد از همان حوض کوثری سرچشمه می‌گیرد که غدیر را بوجود آورده و این همان رمز پیروزی و اکسیر ملت ایران برای مواجهه با دشمن و مشکلات است. امروز با تقویت هر چه بیشتر فرهنگ غدیر و تکیه زدن به دیوار استوار ولایت، می‌توان با همه دنیای زر و زور و تزویر روبرو شد و راه خود را در پیش گرفت همانطور که شهدا این کار را کردند و جاودانه شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار