جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد؛

لزوم ارتقای اسناد دفاع مقدس در استان‌ها

امیر «سهرابی» بر لزوم ارتقای اسناد دفاع مقدس در سطح ادارات‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۵۳۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 26July 2022

لزوم ارتقای اسناد دفاع مقدس در استان‌هابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی اسناد که در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی استان مازندران برگزار شد، در ارتباط تصویری با این همایش با بیان اینکه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اظهار داشت: هر چه بهتر برگزار شدن این مأموریت منوط به وجود اسناد معتبر حوزه دفاع مقدس است.

امیر سهرابی افزود: مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتقال پیام دفاع مقدس به نسل حاضر و آیندگان است و باید بتوانیم پیام‌های دفاع مقدس را به وسیله اسناد به نسل حاضر و آینده کشور منتقل کنیم و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس افتخارآمیز است، بیان داشت: یکی از آن افتخارات پیروزی در عملیات مرصاد است و رشادت‌های رزمندگان اسلام با پشتیبانی و بسیج مردمی در مقابل دشمن بعثی که برای اشغال و تجزیه ایران و ساقط کردن نظام همت گماشته بود یک پیروزی بزرگ است و دشمنان نتوانستند یک وجب از خاک کشور ما را تصرف کنند و این افتخار باید برای آیندگان منتشر شود.

امیر سهرابی افزود: ما با منسجم کردن و گویا کردن اسناد، در اختیار گذاردن اسناد در اختیار عموم، محققین، نویسندگان و کسانی که از ارزش‌های انقلاب و نظام دفاع و به نسل‌های آینده منتشر می‌کنند از اهمیت برخوردار است. باید این کار را دارای اهمیت بدانیم و به آن اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به اهداف آموزشی این همایش، اظهار داشت: توانمندی، بهره‌مندی، بهره وری بهتر کارکنان در سطح بنیاد جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اجرای کارگاه‌های آموزشی با موضوعات توصیف اسناد دفاع مقدس، بازخوانی، بازنویسی و انتشار اسناد دفاع مقدس و آشنایی با سامانه جامع اسناد از جمله آنهاست.

امیر سهرابی با اشاره به اجرای این همایش ادامه داد: این کار، یک کار ملی است و همه ما باید این کار ملی را به نحو شایسته و مطلوب انجام بدهیم چرا که یک کار علمی مرتبط با ارزش‌های دفاع مقدس و افتخارآفرینی رزمندگان اسلام و انتقال آن به آیندگان است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه کشور ما به شدت نیاز به احساس غرور و افتخار دارد و باید نسل جوان را با دفاع مقدس آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان اسناد دفاع مقدس قدم‌های بزرگی در جهت ارتقای اسناد در استان‌ها بردارند.

این همایش به مدت ۲ روز با حضور ۱۰۰ تن از اساتید و مدیران اسنادی کشور و با مدیریت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی استان برگزار می‌شود.

همچنین از دو عنوان کتاب اسنادی اسناد مشرح مذاکرات مقامات ایران و عراق پیرامون اسراء و مفقودین و «از خون دل نوشتم» نامه‌های حجت الاسلام «محمدحسن جمشیدی» به فرزند شهیدش «مهدی جمشیدی» رونمایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها