رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

اسناد دفاع مقدس نشانه حقانیت ملت ایران است و باید تبیین شود

سردار «علاماتی» گفت: اسناد و مدارک دفاع مقدس نشانگر حقانیت ملت ایران است و باید این حقانیت تبیین شود و در اختیار نسل امروز و آیندگان قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ - 26July 2022

اسناد دفاع مقدس نشانه حقانیت ملت ایران است و باید تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی اسناد در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه ما در طول دفاع مقدس بالغ بر ۵ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۵۴ نامه بین آزادگان و خانواده‌هایشان ارسال شد، اظهار داشت: سهم نامه‌های اسرا ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ نامه است.

وی همچنین تعداد نامه‌های خانواده‌ها را به اسرا ۳ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۵۴ نامه اعلام کرد و گفت: این نامه‌ها سند‌هایی است که در آن دوران گذشت و به صورت رمز تبادل شده است.

سردار علاماتی با بیان اینکه امروز این‌ها یکی از گنج‌هایی است که در اختیار داریم، ادامه داد: مقاومت و ایستادگی ما در آن شرایط بحرانی اینگونه به دست آمد و این درسی است برای نسل حاضر و آینده.

وی شمار اسرای ایرانی در زندان‌های عراق را نزدیک به ۳۹ هزار و ۱۴۰ نفر اسیر اعلام کرد و ابراز داشت: در مقابل عراقی‌ها ۵۶ هزار اسیر در ایران داشتند و نزدیک به ۷ میلیون نامه را اجازه دادیم تبادل کنند.

سردار علاماتی با بیان اینکه سهم ایران از موضوع اقدامات انسان دوستانه و بشردوستانه خیبی فراتر از قوانین و چهارچوب‌های بین المللی بوده است، افزود: این اسناد و مدارک نشانگر حقانیتهاست و امید است این حقانیت تبیین شود و در اختیار نسل امروز و آیندگان قرار بگیرد.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم باید حظ و بهره معنوی این اسناد را در طول ۲۰۰ سال آینده ببرند و استفاده کنند و باید این عزت و عظمت و پایداری و مقاومت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

این همایش به مدت ۲ روز با حضور ۱۰۰ تن از اساتید و مدیران اسنادی کشور و با مدیریت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی مازندران برگزار می‌شود.

همچنین از دو عنوان کتاب اسنادی اسناد مشرح مذاکرات مقامات ایران و عراق پیرامون اسراء و مفقودین و «از خون دل نوشتم» نامه‌های حجت الاسلام «محمدحسن جمشیدی» به فرزند شهیدش «مهدی جمشیدی» رونمایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار