رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

کمیته مسجدمحوری سنگر حل مشکلات مردم در محلات خواهد شد

«طاهری» گفت: مساجد زمانی سنگر ثبت نام در جبهه‌ها بودند و بسیاری از مشکلات امروز ما در حوزه شهری به ویژه بسیاری از آسیب‌های  اجتماعی ناشی از دوری از مساجد به عنوان ملجا و مرکز فرهنگی و تربیتی محلات است و کمیته مسجدمحوری حلال بسیاری از مشکلات مردم در محلات خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱ - 26July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «مهدی طاهری» رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری اصحاب رسانه با اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در دور ششم با موضوع تشریح عملکرد یکساله شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروز ما در حوزه شهری به ویژه بسیاری از آسیبهای اجتماعی ناشی از دوری از مساجد به عنوان ملجا و مرکز فرهنگی و تربیتی محلات است و به باور ما محلات به سبب عدم استفاده از ظرفیت مساجد کارکرد خود را از دست داده‌اند و کمیته مسجدمحوری حلال بسیاری از مشکلات مردم در محلات خواهد شد.

رئیس شورای اصلی شهر شیراز در دور ششم خاطرنشان کرد: در قدیم نوجوانان و جوانان ما زمان زیادی از روز را چه با هدف سپری کردن اوقات فراغت، چه استفاده از اردوها و برنامه‌های تفریحی و فرهنگی یا شرکت در کلاسهای هنری و علمی و قرآنی در مساجد مجلات می‌گذراندند اما امروز میبینیم که این کارکرد مساجد مغفول مانده است.

طاهری افزود: مدرن شدن هیچ منافاتی با اینکه افراد از مساجد محلات استفاده کنند ندارد و همین مساجد که زمانی سنگر ثبت‌نام برای حضور در جبهه‌های دفاع از حق و انقلاب و میهن در برابر دشمن متجاوز بودند امروز می‌توانند به سنگر خدمات‌رسانی به مردم و بررسی مشکلات آنها نیز تبدیل شوند و مردم در غم و شادی و در مشکلات خود به این مکانها بروند زیرا به باور ما حل مسایل محله در خود محله و با محوریت مسجد باید صورت گیرد.

طاهری افزود: علاوه بر حل مشکلات مردم محلات، توجه به زندگی ایرانی اسلامی، احیای هویت فرهنگی اجتماعی محلات، افزایش نشاط، پیوستگی و انسجام اجتماعی، ارتقای سطح معنویت افراد از دیگر کارکردهای مساجد است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تصویب کمیته مسجد محوری با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر شیراز ششم و تایید شدن آن در فرمانداری مشروط به انسجام ساختاری تمام دستگاه‌ های اجرایی شاهد تسریع خدمات‌رسانی به مردم و حل مشکلات مردم محلات باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار