فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم:

جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره های شهدا است

سردار موحد گفت: جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره‌های شهدا است که کنگره شهدای استان مرکزی در تحقق این مهم با برگزاری فعالیت‌های مختلف پیشگام است.
کد خبر: ۵۳۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ - 27July 2022

کنگره شهدای استان مرکزی الگوهای زیادی در کشور ارائه کرده/ جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره های شهدا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم امروز در بازدید از  بخش‌های مختلف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان مرکزی در راستای بهره‌گیری از تجربیات کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و شش هزار و ۲۰۰ شهید استان اظهار داشت: کنگره شهدای استان مرکزی از زمان شروع تا امروز با هدایت‌های فرمانده سپاه روح‌الله موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیاری در بخش‌های مختلف کسب کرده و همچون الگویی موفق در کشور می‌درخشد و قطعا اینها به برکت خون مطهر شهدا و دعای خیر خانواده ایثارگران است.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های کنگره شهدای استان مرکزی مردمی بودن آن است که بسیاری از دستاوردها حاصل حضور و مشارکت مردم و خصوصا جوانان است و تشکیل ساختار و سازمان کنگره که محوریت آن پیشکسوتان و جوانان هستند چشم‌ انداز خوبی برای ادامه مسیر مشخص کرده است.

سردار موحد بیان کرد: تلاش های میدانی فرمانده سپاه روح الله و هم افزایی و مشارکت مسئولین استانی موجب موفقیت کنگره شهدای استان مرکزی در کشور شد و خوشبختانه فعالیت های امروز کنگره این استان در گام دوم اثربخش و با شتاب در حال انجام است و جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره های شهدا است که کنگره شهدای استان مرکزی در تحقق این مهم با برگزاری فعالیت های مختلف و خصوصا نهضت تولید محتوا پیشگام است. جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس یک ماموریت مهم برای نیروهای مسلح و ادارات حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است و در جهاد تبیین نسل جوان جامعه باید از افتخارات و حماسه های هویت ساز انقلاب به خوبی آشنا شود و بتواند از آنها الگوگیری کند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم با اشاره به اینکه استفاده از خلاقیت و خصوصا بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر در دفاع مقدس برای سنین مختلف خصوصا کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم است،گفت: زبان هنر اثرگذاری زیادی برای نسل جدید جامعه دارد که باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.

سردار موحد افزود: تا برگزاری کنگره شهدای استان قم بیش از چهار ماه زمان باقی است که در طی این مدت با استان مرکزی نشست هایی تخصصی برای بهره گیری از تجربیات ارزشمند آنها در دستور کار داریم.

وی گفت: موزه های دفاع مقدس یکی از مهمترین بستر برای تحقق جهاد تبیین است و لذا تکمیل آنها و تبدیل کردن موزه ها به پاتوق جوانان و نوجوانان یک ضرورت مهم است و خوشبختانه استان مرکزی پیشرفت خوبی در تکمیل موزه دارد و امروز بازدید دانشجویان از این مرکز فرهنگی نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار