فرمانده هوانیروز ارتش:

توانایی بالگردهای ارتش در انهدام اهداف دوردست/ هوانیروز قدرتی بازدارنده است

امیر سرتیپ «قربانی» هوانیروز ارتش را یک قدرت بازدارنده برای کشور دانست و گفت: در زمینه تولید موشک به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دشمن را از دوردست خواهیم زد.
کد خبر: ۵۳۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ - 27July 2022

توانمندی بالگردهای ارتش در انهدام اهداف دوردست/ هوانیروز قدرتی بازدارنده برای کشور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی که به مناسبت عملیات مرصاد صورت گرفت، این عملیات را غرورآفرین و افتخارآفرین دانست و اظهار داشت: عملیات مرصاد پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی (ره) و پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ صورت گرفت. در آن مقطع، منافقینی که دم از حمایت از خلق می‌زدند، با تمام قوا به کشور حمله کردند و نیرو‌های بعثی نیز با انجام حملات ایذایی به آن‌ها کمک کردند؛ امّا پس از چند روز درگیری در نهایت نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند به شایستگی بر دشمنان فائق شوند.

وی با اشاره به اینکه هوانیروز نقشی اساسی در عملیات مرصاد داشت، عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که در این عملیات، منافقان را زمین‌گیر کرد، هوانیروز مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که توانست با پشتیبانی سایر نیرو‌های مسلح به این مهم دست یابد.

امیر قربانی با بیان اینکه هوانیروز ارتش در تمامی عملیات‌ها حضوری فعال و نقش بسزایی داشت، گفت: هوانیروز ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس بالغ بر ۳۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت و بهترین عملیات‌ها را با بیش‌ترین کارایی و کمترین خسارت انجام داد.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه عملیات مرصاد، برگ زرینی بر افتخارات هوانیروز ارتش است، افزود: در این عملیات، کارکنان غیور هوانیروز، با تمام توان خود به گونه‌ای به دشمن حمله بردند که منافقان برای همیشه طومارشان از این مملکت برچیده شد. شهید صیاد شیرازی در این عملیات شخصاً حضور داشتند و اولین پرواز را با بالگرد ۲۱۴ جهت شناسایی انجام داد. در این عملیات بالغ بر ۴۵ بالگرد شرکت کردند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح امروزه در اوج اقتدار هستند، خاطرنشان کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بازدارنده برای کشور و دارای جایگاهی رفیع است به گونه‌ای که دشمنان جرأت نگاه چپ به ایران را ندارند.

امیر سرتیپ قربانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعال شدن سامانه‌های دید در شب در هوانیروز تصریح کرد: از این سامانه در رزمایش‌های زیادی رونمایی شده است؛ همچنین در زمینه تولید موشک به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دشمن را از دوردست خواهیم زد و با هوشمندی نیرو‌ها و تجهیزات به‌روز، دشمن را رصد می‌کنیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

فرمانده هوانیروز در پایان با تأکید بر اقدامات ارزنده مردم‌یاری پایگاه‌های هوانیروز بیان کرد: تمامی هفت پایگاه هوانیروز ارتش در حوزه مردم‌یاری و انتقال اعضای اهدایی بدن با قدرت به فعالیّت‌های خود ادامه می‌دهند و به همین دلیل توانسته‌اند شعار «ارتش فدای ملّت» را بیش از پیش به منصه ظهور رسانند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها