نماینده مجلس مطرح کرد؛

ایده لغو روادید بین کشور‌های اسلامی با هدف وحدت آفرینی

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی گفت: لغو روادید بین کشور‌های اسلامی می‌تواند به وحدت کشور‌های اسلامی کمک کرده و موجب گسترش مراودات فرهنگی و تجاری این کشور‌ها شود.
کد خبر: ۵۳۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ - 27July 2022

ایده لغو روادید بین کشورهای اسلامی با هدف وحدت آفرینی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی» رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به راهبرد وزرات خارجه برای پیگیری لغو روادید با کشور‌های منطقه و آفریقایی، اظهار داشت: هم اکنون با تعدادی از کشور‌های منطقه پیمان لغو روادید جاری است و به تبادلات تجاری، فرهنگی و گسترش توریسم در حوزه‌های مختلف من جمله توریسم درمانی کمک فراوانی کرده است.

وی افزود: پیگیری این کار و افزایش اعتبار پاسپورت ایرانی بسیار مثبت و خوب است و هرچه تعداد کشور‌هایی که ارتباط مستقیم با آن‌ها وجود دارد بیشتر باشد در رفت و آمد تجار تاثیر بسزایی خواهد داشت، در واقع این مهم می‌تواند به رونق و توسعه بازارچه‌های مرزی نیز کمک شایانی کند تا شاهد تقویت اقتصاد مرز‌ها باشیم.

نماینده تبریز با اشاره به تجربه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد صدور ویزای یکپارچه گفت: می‌توان به ویزای مشترک در بین کشور‌های اسلامی نظیر ویزایی که در اتحادیه اروپا مرسوم است به عنوان یک پیشنهاد وحدت آفرین و تسهیل‌گر فکر کرد تا ملت‌های مسلمان به طور آزادانه بتوانند در مرادوات فرهنگی و اقتصادی خود را با یکدیگر دنبال کنند.  

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: بدون شک اقتصاد گردشگری مولفه‌ای است که اگر به آن توجه شود، می‌تواند بسیاری از نیاز‌های درآمدی کشورمان را محقق کند تا سرمایه انرژی و نفت برای نسل‌های آینده محفوظ بماند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار