فرمانده کل سپاه پاسداران:

تحقق حاکمیت اسلام در گرو قدرت‌سازی است/ گسترش جغرافیای نفوذ انقلاب اسلامی

سرلشکر «سلامی» گفت: اسلام بدون قدرت به حاکمیت نمی‌رسد. برای حاکمیت باید قدرت بسازیم و محدود به مرز جغرافیایی نشویم. ما همیشه با تمرکز قوای دشمن مواجه هستیم باید پیشانی قدرت را وسیع کنیم.
کد خبر: ۵۳۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ - 27July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه مرحله دوم طرح ولایت دانشجویی که در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فناوری هوش مصنوعی هدایت پهپاد و فناوری هدایت موشک‌های بالستیک را در شرایط تحریم به دست آوردیم. با این فناوری یک پهباد می‌تواند از هر نقطه بیش از ۲ هزار کیلومتر مسافت را طی کند و هدف متحرک و یا نقطه خاصی را مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: به فناوری‌های قوی‌تر از اینها نیز دست یافته‌ایم. امروز در فناوری کوانتوم از دیگران عقب نیستیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما رهبری داریم که تمرکز دشمن را بر هم زده است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز، هم برای کشور قدرت‌سازی کردند و هم برای پیشرفت کشور، راهبرد و نقشه جامع ارائه فرمونده‌اند.

سردار سلامی گفت: نباید به یاوه‌گویی‌های دشمن و پژواک‌کنندگان آن در داخل گوش دهیم؛ ما در حال پیروز شدن هستیم و چیزی برای موفقیت کم نداریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: وقتی یک مکتب، رهبر و ملت بزرگ، در برابر دشمن قرار گیرد، قوی می‌شود و ما امروز قوی هستیم.

وی بیان داشت: تحریم‌های جهانی که علیه ما اعمال شد اگر به هر کشور دیگری تحمیل می‌شد عبور از آن برایش ناممکن بود. می‌دانیم که مشکل وجود دارد اما می‌دانیم پیمودن قله‌ها نیز سخت است.

سردار سلامی تأکید کرد: اسلام بدون قدرت به حاکمیت نمی‌رسد. برای حاکمیت باید قدرت بسازیم و محدود به مرز جغرافیایی نشویم. ما همیشه با تمرکز قوای دشمن مواجه هستیم باید پیشانی قدرت را وسیع کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا کار انقلاب اسلامی، وسعت دادن به جبهه مقاومت بود؛ اکنون در لبنان مقاومتی شکل گرفته است که تأثیر منطقه‌ای دارد، در سوریه، عراق و یمن نیز چنین قدرت‌هایی ایجاد شده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه راهبرد دشمن تغییر نکرده است، افزود: تحریم اقتصادی، فشار حداکثری برای انزوا، عملیات روانی، جنگ رسانه‌ای، تهاجم فرهنگی و تلاش برای برهم زدن ثبات داخلی و فوران تروریسم در منطقه برخی از اقدامات دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی است.

سردار سلامی ابراز داشت: قبل از انقلاب اسلامی، کشور ایران در جغرافیای سیاسی غرب توصیف می‌شد و پادشاهان ایران مهره سیاسی شطرنج قدرت‌های دیگر بودند. امروز غربی‌ها و کسانی که به دنبال بازگشت مجدد و غارت ثروت این کشور هستند می‌خواهند پادشاهان مستبد و مستعمره دست‌نشانده را تطهیر کنند.

وی ادامه داد: از روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد و به استقلال رسیده و آمریکایی‌ها از ایران فرار کردند تاکنون، این کشور فرش قرمز زیر پای مقام آمریکایی پهن نکرده و آن‌ها همه جا بجز ایران رفتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ایران امروز عصاره و تراکم یک جهاد در چهار دهه نبرد سخت با قوی‌ترین قدرت‌های تاریخ بشر است. در زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد ۴۰ درصد قدرت اقتصادی در دست آمریکا بود و امروز قدرت اقتصادی آمریکا به ۲۰ درصد کاهش یافته است. ما در مقابل کشوری هستیم که بودجه نظامی آن بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار و به اندازه همه کشورهای دنیا است. اینها نشان می‌دهد که اراده چه کشوری را سلب کردیم و به پایگاه نظامی چه کشوری حمله کردیم.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای ارزش‌های اعتقادی است افزود: به همین دلیل انقلاب اسلامی جغرافیای نفوذ وسیعی دارد و پویا و پیشرونده است.

وی بیان داشت: دشمن، انقلاب اسلامی را شناخت و جنگ را علیه ما تحمیل کرد تا نظام را بشکند اما ملت ایران با منطق ایستادگی و نفوذ امامت و ولایت ایستاد و پیروز شد. با فداکاری ده‌ها هزار شهید، جانباز و ایثارگر جنگ را به پیروزی رساندیم. این کشور با مجاهدت شهیدان و جانبازان ایثارگران به این نقطه رسیده است.

مرحله دوم بیست و هفتمین دوره طرح ولایت دانشجویی با حضور سه هزار دانشجو تا ۱۴ شهریور در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها