نماینده ولی فقیه در فارس:

ایل قشقایی نماد علاقه به اهل بیت (ع) و میهن به عنوان عامل وحدت‌بخش مردم است

آیت‌الله «دژکام» گفت: ایل قشقایی نماد وحدت مردم ایران اسلامی حول علاقه به میهن و اهل بیت (ع) و در امتداد آن مرجعیت و ولایت فقیه است و این دو ستون یعنی علاقه به دین و میهن مردم را در کنار هم قرار داده است.
کد خبر: ۵۳۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ - 28July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در اولین یادواره ملی سرداران، امیران و سه هزار شهید ایل قشقایی کشور که امروز ششم مرداد با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، مسئولین استانی و جمعی از خانواده‌های شهدای ایل قشقایی کل کشور و عموم مردم ولایتمدار ایران اسلامی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ایل قشقایی نماد وحدت مردم حول علاقه به میهن و اهل بیت و در امتداد آن مرجعیت و ولایت فقیه به عنوان دو ستونی است که مردم را در کنار هم قرار داده است.

آیت الله دژکام گفت: چیزی که همه ما امروز به آن اتفاق نظر داریم این است که فرزندان پاک و مخلص ما در جامعه عشایری ایل قشقایی به عشق امام حسین (ع) و اهل بیت و ابوالفضل‎‌‌گویان وارد معرکه دفاع از کشور در برابر  دشمن شدند و سربلند از این آوردگاه بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: وقتی این ارادت به اهل بیت (ع) با پایمردی و حق طلبی و روحیه زیر بار ظلم نرفتن قشقایی پیوند می‌خورد حماسه ای چون دفاع مقدس رقم می‌خورد.

آیت الله دژکام ولایتمداری و تبعیت ایل قشقایی از مرجعیت شیعه را وجه دیگری از این ایل برشمرد و افزود: در تاریخ معاصر ایران به ویژه در عصر مشروطه ایل قشقایی با تبعیت از فتوای مرجع تقلید زمان درس مهمی به همگان داده و صحنه‌های باشکوهی را رقم زده است.

وی افزود: ایلات و اقوام مختلف با وجود دسته دسته بودن همه در یک واحدی به نام ملت ایران جمع می‌شوند و علاوه بر ملیت عشق به اهل بیت (ع) دیگر عاملی است که دسته‌های مختلف مردم ایران و جمع کثیری از مردم را کنار هم جمع کرده و باعث حرکت در مسیر تعالی و کمال شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها