نماینده ولی فقیه در مازندران:

نماد شهید شیخ «فضل‌الله نوری» در شهرستان نور جانمایی شود

«محمدی لائینی» بر لزوم جانمایی نماد شهید شیخ «فضل‌الله نوری» در شهرستان نور تأکید کرد.
کد خبر: ۵۳۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ - 28July 2022

نماد شهید شیخ «فضل الله نوری» در شهرستان نور جانمایی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی ففیه در مازندران امروز در یادواره شهید شیخ «فضل الله نوری» در دانشگاه آزاد اسلامی نور با بیان اینکه شهید شیخ «فضل الله نوری» افتخار عالم اسلام است، اظهار داشت: ما حق تاریخ را باید ادا کنیم و حق خودمان را هم از تاریخ بستانیم.

وی با بیان اینکه تاریخ بر ما نمی‌بخشاید اگر برای بازشناسی خادم از خائن قدم برنداریم، افزود: نسل‌های آینده هم بر ما نمی‌بخشند اگر ما با سیاست کتمان و تحریف چهره‌ها مقابله نکنیم؛ چهره‌هایی که با ناحق مکتوم ماندند و تحریف شدند با اینکه خادم بودند و چهره‌هایی که به ناحق برجسته شند با اینکه خائن بودند.

محمدی لائینی با بیان اینکه وجود نازنین امیرالمومنین (ع) در ۷۵ هزار منبر نام علی لعن گویی می‌شد، بیان داشت: اگر امروز ما برای غدیر، تجلیل، بازشناسی غدیر، تجمع و جشن غدیری و بازخوانی خطبه غدیر و در راستای ولایت حرکت می‌کنیم برای این است که تاریخ را اصلاح کنیم؛ این انتظار تاریخ از ماست و باید در این راستا قدم برداریم.

امام جمعه ساری اضافه کرد: چهره نام آشتای امروز، ولی خادم گمنام و بی‌نام و مظلوم دیروز آیت الله علامه شیخ فضل الله نوری هم یکی از مصادیق این بحث است که در حق‌شان جفا شده است و نگذاشتند صدایش به ملت برسد و تحریف کردند.

وی با بیان اینکه شیخ فضل الله نوری با جریان غربگرای مشروطیت همراهی نکرد ضد مشروطه قلمداد کردند، ادامه داد: مشروطیت در درون خودش یک مشروطیت انگلیسی داشت و امروز هم انقلابی انگلیسی داریم؛ انقلابی‌های به ظاهر انقلابی امروز طرفدار این تز هستند که ما باید به قطب بودن آمریکا و قدرت آمریکا کنار بیاییم و باور کنیم و خودمان را با نظم جهانی با مرکزیت آمریکا تطبیق بدهیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه امروز برخی افراد زحمات انقلابی‌ها و شهدا را فدا می‌کنند یا خائن هستند و یا ندانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند، عنوان کرد: می‌خواهند این ندای آزادی‌خواهی، استقلال و رهایی از استکبار جهانی را خاموش کنند و دوباره این مملکت را به نوکری غرب برگردانند؛ این‌ها انقلابی‌های انگلیسی هستند.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه امروز ملتی به مراتب آگاه‌تر داریم و آنچه را که نمی‌گذارد در این خواسته شیطانی خود موفق باشند همین بیداری و آگاهی ملت است و سعی می‌کنند به شکلی مردم را ناراضی کنند، گفت: این‌ها تعدادشان اندک و صدایشان بلند است و ملت خواهان راه شهدا و عزت اسلامی و انقلابی که دنیا را متوجه خود کرده و دنیای استکبار را به ذلت و یأس و ناامیدی و درماندگی کشیده است.

محمدی لائینی اظهار داشت: در درون خود معترف هستند که چه زلزله‌ای ارکان آن‌ها را به لرزه درآورده و به خطر انداخت و بازشناسی خادم از خائن وظیفه ما و مطالبه تاریخ از ماست؛ این حق آیندگان بر ماست که تاریخ را تحلیل و خائن و خادم را از هم جدا و معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در پرتو تحلیل تاریخ برای امروز درس و عبرت بگیریم و نگذاریم خادمان به سیاست کتمان و تحریف، مظلوم و منزوی بشوند و خائنان مناصب را در دست بگیرند و تاریخ سازی و موج سواری کنند.

وی تصریح کرد: هر کسی از مسیر حق، دین، انقلاب دینی و انقلاب اسلامی پشیمان بشود خیال نکند دنیا بهم می‌خورد چراکه نور خدا را نمی‌توانند خاموش کنند.

محمدی لائینی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده افزود: نسببت به مومنان بسیار متواضع، خاشع و با محبت و نسبت به بیگانگان بسیار با صلابت و سرسخت و مقاوم و دیپلماسی عزتمندانه مقتدرانه جهاد در راه خدا می‌کنند و هیچ ملامت و تمسخر  توهین آنها را متزلزل نمی‌کند آنها دارای فضل خدا و فضلیت خدا است که این ویژگی را دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انتظار دارم این شهرستان بیشتر از همه رنگ و بوی شیخ فضل الله نوری داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید میدانی به این نام و نمادی از این شیخ شهید در شهرستان باشد و شهرستان نور با محوریت شیخ فضل الله مهندسی، بازسازی و نمادسازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها