رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شهید شیخ «فضل‌الله نوری» ثابت کرد اسلام زیر بیرق کفر نمی‌رود

«حسینی بوشهری» گفت: شهید شیخ فضل‌الله نوری به مرحله عشق رسیده بود و ثابت کرد که اسلام زیر بیرق کفر نمی‌رود.
کد خبر: ۵۳۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ - 28July 2022

شهید شیخ «فضل الله نوری» ثابت کرد اسلام زیر بیرق کفر نمی‌رودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در یادواره شهید شیخ «فضل الله نوری» در دانشگاه آزاد اسلامی نور از شیخ فضل الله نوری به عنوان مجتهد عظیم الشان و شجاع و حامی دین اسلام یاد کرد و اظهار داشت: جهاد یک واژه‌ای است که هم در آیات قرآنی و هم در روایات نورانی اهل بیت (ع) به صورت گسترده مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مطابق آیات قرآن خداوند متعال با انسان‌های پاک، خوب، محسن و نیکوکار است، افزود: جهاد به دو قسم اکبر و اصغر تقسیم می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری با عنوان اینکه جهاد اصغر رویارویی با دشمن است، افزود: جهاد اکبر مبارزه با دشمن درون (نفس امّاره) است.

حسینی بوشهری هشت سال جنگ تحمیلی را از نمونه‌های جهاد اصغر عنوان کرد و گفت: مقصود از جهاد اکبر مبارزه با نفس است و جهاد فرهنگی در کنار جهاد اصغر، اکبر و کبیر حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه جهاد اصغر رویارویی با دشمن است و اگر کسی از برهان و استدلال رهایی یابد و از مرز جهاد اصغر و اوسط بگذرند، تمام وجودشان عشق به ذات الهی می‌شود، گفت: «شیخ فضل الله نوری» فخر ایران اسلامی، فخر مجاهدان، فخر تمام کسانی که در راه دین مبارزه کردند و دنباله‌رو واقعی خط شهادت یعنی همان خط سرخ نهضت عاشورا بوده است.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: شیخ فضل الله نوری به مرحله عشق رسیده بود و فضل الله نوری یک عمر سر سفره دین و رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) زیست و چوبه دار را برای ادامه راه شهدا اختیار کرد و ثابت کرد که اسلام زیر بیرق کفر نمی‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها