رئیس مجلس شورای اسلامی:

راهبرد نظام سلطه ایجاد فاصله بین امام و امت/ «شهادت» بن‌بست ندارد

«قالیباف» گفت: امروز تلاش نظام سلطه بر آن است تا بین امام و امت فاصله ایجاد کند و کارآمدی دین در جامعه را در نظر مردم از بین ببرد.
کد خبر: ۵۳۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ - 28July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام «سیدرضا کامیاب» که عصر امروز (پنجشنبه) با حضور مسئولان لشکری و کشوری در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بسیار مفتخرم در آستانه ماه محرم و در جوار امام هشتم (ع) به مناسبت بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت فرزندی از نسل پاک حضرت زهرا (ص) توفیق حضور در مشهد ولایت‌مدار را دارم.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه والای شهدا، ادامه داد: این شهیدان در تقابل با کینه‌توزان و منافقین به شهادت رسیدند، آنها کسانی بودند که بسیار فعال در راه این انقلاب ایستادگی کردند و ما همیشه جذب شخصیت این بزرگان بوده و هستیم. شهید کامیاب اهل کادرسازی و نهادسازی بود، با جوان‌ها ارتباط برقرار می‌کرد و بستر تمامی فعالیت‌ها را فراهم می‌کرد نه تنها در مشهد بلکه در سایر نقاط این سرزمین این فعالیت‌هایش جاری بود.

قالیباف با اشاره به سخنان شهید سلیمانی در وصف شهید کامیاب مبنی بر این که این شهید بزرگوار مردی از مشهد بود که حضور او در هر جا مصادف با فعالیت و توان بالا بوده است، گفت: این شهدا چنین بزرگانی بوده‌اند و قدر آنها را باید دانست.

وی تصریح کرد: حرکت‌های شهید کامیاب در جهت شناساندن چهره منافقین به مردم بود. با روحیه اسلام و مکتب اهل‌البیت (ع) به دنبال نظام حکم‌رانی اسلام و راهی انقلابی داشت و در رأس همه آنها فرزند مکتب امام خمینی (ره) بود.

قالیباف با بیان‌ اینکه باید از شهدایی مانند بهشتی، دیالمه، مفتح و سایر شهدا قدردانی بشود، متذکر شد: دشمنان از سایر مردم بهتر این شهیدان را می‌شناخت و در فاصله زمان کوتاهی این شخصیت‌های برجسته را به شهادت رساندند ولی به لطف خدا ملت ما مقاوم‌تر شدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همه رسوایی دشمن را می‌دیدند، افزود: مشکلاتی مانند جنگ، تحریم و حرکت منافقین هر کدام به تنهایی باعث سقوط یک نظام می‌شد اما انقلاب و دفاع مانع از این اتفاق بوده است. امروز به برکت همین خون شهدا و اخلاص و مجاهدت مردم می‌بینیم انقلاب و نظام ما در چله دوم خود پیش می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهریور سال ۵۹ صدام به پشتیبانی شرق و غرب به جنگ با ما برخواست، گفت: آزادی انسان‌ها و سعادت بشریت مبنای انقلاب ما بود و آنها سعی در از بین بردن این هدف‌ها داشتند لذا آمدند در کمترین زمان ممکن اساس انقلاب و نظام را تمام کنند که نتوانستند، این ملت بیش از ۴۰ سال ایستاده است و آنها این را پذیرفته‌اند ولی دست از دشمنی برنداشته‌اند و ما تا امروز با آنان درگیر هستیم.

قالیباف بیان کرد: امروز تلاش نظام سلطه بر آن است تا بین امام و امت فاصله ایجاد کند و کارآمدی دین در جامعه را در نظر مردم از بین ببرد، حتی امروز شاهد هستیم کسانی که از انقلاب پشیمان شده‌اند، بدتر از دشمنان دیگر از امام و انقلاب سخن می‌گویند، آنها در تلاش هستند مشروعیت نظام اسلامی را در ذهن جوانان ما و حتی گروه‌های مسن از بین ببرند.

وی با طرح این سوال که یک فرد انقلابی کیست؟ افزود: انقلابی کسی است که در عرصه این جنگ اقتصادی با جنگ شناختی درست با تکیه به سنت‌های الهی برای تداوم انقلاب تلاش کند، انقلاب در مسیر سنت‌های الهی و مردم حرکت می‌کند و من به شما عرض می‌کنم این کشور را در همین شرایط و منابع انسانی می‌توانیم در یک برنامه به ثبات اقتصادی برسانیم به شرط اینکه ایمان داشته باشیم به سنت‌های الهی و مردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوعاتی که دشمن با دروغ و ما با ضعف‌هایمان به آن‌ها بها می‌دهیم نباید باعث تردید ما بشود، مگر در فرهنگ جهاد و شهادت بن بست وجود دارد؟ ما سختی‌ها کشیدیم و به همه آنچه که برای رسیدن به امنیت ملی می‌خواستیم رسیده‌ایم چون به سنت‌های الهی ایمان داشتیم. جنگ را مردم هدایت کردند و به ثمر رساندند، از همین خراسان چند لشکر به جنگ رفتند این نمونه بارز اعتماد به مردم است.

قالیباف با بیان اینکه ما مسئول هستیم و باید سرگردانی مردم و مشکلات اقتصادی را مهار کنیم. ابراز داشت: فضای مجازی فضای کسب و کار مردم و جوانان است ولی نباید در آن بی‌قانونی باشد. ما جلوی منافقینی که اقتصاد مردم را نشانه گرفته‌اند را می‌گیریم زیرا نباید اقتصاد ما در دست منافقینی که شهید کامیاب را به شهادت رساندند، باشد.

وی افزود: در گام دوم انقلاب باید به جدیت با بحث‌های دقیق مرتب یادآور باشیم که منافقین هستند ولی ابزار و صحنه مبارزه عوض شده است؛ دیروز با جنگ، امروز با تحریم اقتصادی. ولی خدا همان خدا و مردم همان مردم هستند، فقط ما مسئولین باید به گونه‌ای عمل کنیم که مدیون مردم، شهدا و امام نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار