رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

آگاه‌سازی مردم هدف شهید شیخ «فضل‌الله نوری» بود

«قاضی‌زاده هاشمی» با بیان اینکه افرادی که امروز ما را به دموکراسی آزاد دعوت می‌کنند، ظاهرشان آزادی‌خواهی و باطنشان استبدادطلب است، گفت: مردم باید آگاه باشند؛ شیخ فضل‌الله نوری به آگاه‌سازی مردم پرداخت.
کد خبر: ۵۳۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ - 28July 2022

آگاه سازی مردم هدف شیخ «فضل الله نوری» بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در یادواره شهید شیخ فضل الله نوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: امروز عده‌ای تلاش می‌کنند با فراموش کردن تاریخ، نسل جدید را جذب کرده و از حقایق منحرف کنند در حالی که وجود شهدایی همچون شیخ فضل‌الله نوری همچون قله‌ای است که جلب توجه کرده و الگویی برای جامعه خواهند بود و ما امروز هم به شخصیت‌های اینچنینی نیاز داریم چرا که انحرافات همچنان وجود دارد.

وی از شهید فضل‌الله نوری به‌عنوان فعال سیاسی و دینی یاد کرد و گفت: واژه مجلس شورای اسلامی برای اولین بار توسط شیخ فضل‌الله نوری مطرح شد و تأکید داشتند که مشروطیت باید در خدمت مجلس شورای اسلامی باشد، از این رو جریان‌های سه‌گانه همچون رژیم حاکم وابسته به روسیه، جریان ماسونی وابسته به انگلستان و جریان دینی با رهبری شهید شیخ فضل‌الله نوری به راه افتاد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نهضت‌های تاریخی که توسط علمای اسلام بنا شده است، ادامه داد: حرکت شهید فضل‌الله نوری در ادامه بیدارگری علمای اسلام که در طول ۳۰۰ سال گذشته پرچم نهضت‌های ظلم ستیزانه را به راه انداختند بود، اما رهبری بسیاری از این نهضت‌ها توسط نفوذی که در فضای افکار عمومی کشور رقم خورد از علما گرفته شده و نهضت‌ها به انحراف رفت.

وی با بیان اینکه افرادی که امروز ما را به دموکراسی آزاد دعوت می‌کنند، ظاهرشان آزادی‌خواهی و باطنشان استبدادطلب است، مردم باید آگاه باشند، عنوان کرد: شیخ فضل‌الله نوری به آگاه‌سازی مردم پرداخت، هرجا این جریان مستبد به قدرت برسد بی‌رحم‌ترین بی‌رحم‌هاست و این در تاریخ ثابت شده و به عنوان نمونه شهید مطهری و شهید بهشتی که عالمان روشنگر بودند ترور شدند.

این مسئول با بیان اینکه آن‌هایی که شعار آزادی بدون خدا می‌دهند بزرگترین دروغ‌گویان عالم هستند، ادامه داد: این دروغ‌گویان فرصت پیدا کنند ذره‌ای به مردم رحم ندارند تا افکار خودشان را اجرایی کنند. وقتی شیخ فضل‌الله نوری و امثال او نباشد تا ۵۰ سال بعد می‌توانند به راحتی مسیر انحرافی خودشان را به کرسی بنشانند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ما یک تجربه ۳۰۰ ساله داریم و انقلاب اسلامی در این بستر متولد شده است، تأکید کرد: مردم ما همه مسیر‌ها را رفتند و به این نتیجه رسیدند که باید نظام مبتنی بر ولایت فقیه بنا کنند.

وی با بیان اینکه در مشروطیت ملت ما به منورالفکر‌ها تکیه کرد، در ملی شدن نفت هم به جریانات روشنفکری و در نفی از جریانات توده‌ای ظاهر شد، گفت: در انقلاب اسلامی گوش مردم فقط به فرمان امام خمینی (ره) بود که پیروزی به دست آمد، ولی همان جریانات غرب‌گرا و کمونیست تلاش کردند که نهضت را دوباره به انحراف ببرند، اما مردم ما تجربه کردند که با اعتماد کردن به آنها، کیان و ارزش‌هایشان حفظ نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای تلاش می‌کنند با به فراموشی سپردن این تجربیات گران‌سنگ، نسل جدید را که مطالعه‌ای نکرده‌اند و تاریخ را نخوانده‌اند و یا دیدگاه‌ عمیق ندارند را جذب کنند و در میانه راه آن‌ها را به انحراف بکشانند.

وی با بیان اینکه با برگزاری این کنگره شخصیت علمی، اجتماعی و جهادی شهید شیخ فضل‌الله نوری معرفی می‌شود و جلب توجه نسبت به این شخصیت فرصتی ایجاد می‌کند که علت شهادت و شخصیت ایشان مطرح شود، بیان داشت: تهدید‌های گذشته همچنان باقی است بنابراین باید در بستر جهاد تبیین، مسائل کشور را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار