امیرعبداللهیان: می‌خواهیم به یک توافق خوب و پایدار دست یابیم

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست هم اندیشی رایزنان فرهنگی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: ما در دستگاه دیپلماسی مذاکرات را دنبال خواهیم کرد، اما می‌خواهیم به یک توافق خوب، قوی و پایدار دست یابیم.
کد خبر: ۵۳۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ - 29July 2022

می‌خواهیم به یک توافق خوب، قوی و پایدار دست یابیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در آخرین روز همایش خود با پذیرش دعوت «حسین امیر‌عبداللهیان» وزیر امور خارجه، جلسه اختتامیه خود را در جمع مشترک با مدیران وزارت امور خارجه برگزار کردند.

در این نشست صمیمی که حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونان این سازمان و تعدادی از معاونین و مدیران ارشد وزارت امور خارجه حضور داشتند، امیرعبداللهیان در سخنانی اظهار داشت: سیاست، اقتصاد، امنیت و فرهنگ حلقه‌های به پیوسته‌ای هستند که می‌توانند اهداف نظام را در خارج از کشور محقق سازند.

وزیر امور خارجه کشورمان، تحول فرهنگی، ضرورت هماهنگی هر چه بیشتر نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در امور فرهنگی و رعایت مقررات کشور محل مأموریت را سه اصل مهم پیشبرد اهداف فرهنگی در خارج از کشور دانست.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به ظرفیت و توان بالای جامعه ایرانیان خارج از کشور، توجه به ایرانیان خارج از کشور، تسهیل هر چه بیشتر امور کنسولی، فرهنگی، اجتماعی و گسترش زبان تمدنی فارسی را از کار ویژه‌های مشترک وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد.

وزیر امور خارجه تاکید رئیسی و تمرکز کنونی دولت بر تدوین قانون جامع ایرانیان خارج از کشور را یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه دانست.

امیرعبداللهیان توجه ویژه وزارت امور خارجه در ده ماه گذشته بر دیپلماسی اقتصادی را، یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در دستور کار دستگاه سیاست خارجی عنوان کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با تشریح آخرین تحولات مربوط به گفت‌وگو‌های رفع تحریم افزود: ما در دستگاه دیپلماسی مذاکرات را دنبال خواهیم کرد، اما می‌خواهیم به یک توافق خوب، قوی و پایدار دست یابیم.

وزیر امور خارجه کشورمان توجه هرچه بیشتر به جایگاه زبان فارسی که در شکل‌گیری هویت ایرانیان خارج از کشور سهم ویژه‌ای دارد را جز اولویت‌های وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانست.

در ادامه جلسه برخی از رایزنان فرهنگی مسائل، موضوعات و مشکلات خود را با وزیر امور خارجه در میان گذاشتند.

حجت الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در سخنان خود تاکید کرد در یک هفته نشست رایزنان فرهنگی، موضوعات دانش‌بنیان، همگرایی و جذابیت فرهنگی از محور‌های برگزاری دهمین نشست رایزنان فرهنگی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بوده است.

در این نشست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گزارش اقدامات اقتصادی را ارائه داد همچنین ناصر کنعانی سخنگو، امرودی مشاور فرهنگی، عامری مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور و شیخ الاسلامی معاون وزیر خارجه و جمعی از دستیاران و مدیران ارشد حضور داشته و دیدگاه‌های خود را مطرح ساختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر هم درباره این نشست نوشت: امروز میزبان جمع فرهیخته رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همراه رئیس محترم و مدیران ارشد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودم. ‏با مشارکت مدیران ارشد ذی‌ربط وزارت امور خارجه، اولویت‌های فرهنگی در خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفت. سخنانی فاخر از جنس فرهنگ و ادب و ایده‌هایی جذاب مطرح شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها