امام جمعه زنجان:

آمریکا دلسوز ما نیست و اگر دستش بود نمی‌گذاشت ما آب بخوریم

آیت‌الله «خاتمی» گفت: آمریکا دلسوز ما نبوده است و اگر دست آمریکا بود نمی گذاشت ما آب بخوریم.
کد خبر: ۵۳۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ - 29July 2022

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در ارتباط بودن مردم با هم، یکی از خصوصیات جوامع انسانی است که انسان را از تنهایی نجات می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ایفای نقش توسط افراد را در جامعه از دلایل برآورده شدن حقوق اجتماعی دانست و افزود: در زندگی امروزی هیچ کس نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای خود باشد و در واقع جوامع بشری به همدیگر نیازمند هستند.

وی با تشریح معنایی امر به معروف و نهی از منکر گفت: شناخت دقیق این مهم نیازمند حضور افراد آشنا به امور است تا مردم را به خیر دعوت و از منکر بازدارد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: امام علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: تمام انسان‌ها مایل به خوشبختی هستند و خوبی‌ها و شرها هم زیاد است و در برابر نور هم ظلمت قرار گرفته است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نشاط محرم نشاط بسیار خوبی است، افزود: کدام نشاط، از نشاط و هیجان و علاقه به امام حسین (ع) بالاتر است؟ پیامبر اسلام ۱۴۰۰ سال قبل، سه روز بعد از ولادت امام حسین (ع) فرمودند: شهادت فرزند من محبت و عاطفه و عشق و هیجانی در قلب ها ایجاد خواهد کرد که آن محبت و عشق و نشاط تا قیامت سرد نخواهد شد.

آیت‌الله خاتمی منشور قیام امام حسین (ع) را وصیت‌نامه آن امام عنوان و تصریح کرد: اگر برای شناختن عاشورا هیچ سندی وجود نداشته باشد جز این وصیت نامه؛ این وصیت‌نامه منشور جامع قیام امام حسین (ع) است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حماسه کربلا، فرصت طلایی برای مبلغین و مداحان و روضه خوانان است، ادامه داد: هیأت کلاس درس و حسینی شدن و حسینی ماندن است و ما باید اخلاق را در جامعه رشد دهیم.

وی در ادامه به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: 9 مرداد روز صدا و سیما است و باید بگویم که این سازمان برای کار خوب کردن تلاش می‌کند، اما تا حد مطلوب فاصله دارد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که سنگر دار تبلیغ اسلام و مراسمات ملی و مذهبی است، ادامه داد: هیأت‌های شاخص و پیشتاز خوب کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به برگزاری همایش ائمه جمعه بعد از سه سال با حضور 900 امام جمعه اشاره کرد و افزود: باید متوجه بود که امام جمعه لیدر هیچ حزبی نیست و در واقع جایگاه امام جمعه جایگاه پدری است.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری در مقابل دشمن آنهم دشمنی که دلسوز ما نیست، ادامه داد: دلیل دشمنی دشمنان با ما ضربه خوردن آن‌ها از اسلام است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان در جمهوری اسلامی از دختران هستند، عنوان کرد: ۴۳ سال است که آمریکا دلسوز ما نبوده است و اگر دست آمریکا بود نمی گذاشت ما آب بخوریم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آمریکا اگر دلسوز ما بود دارو را تحریم نمی‌کرد آن هم دارو کودکان پروانه‌ای، یادآور شد: اسلام به زنان ارزش و کرامت داده است و زنان در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و... حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار