آمریکا برادر یک مقام ارشد دولت اشرف غنی را زندانی کرد

دادگاهی در آمریکا برادر شهردار سابق کابل را به اتهام کلاهبرداری به ۶ سال زندان محکوم کرده است.
کد خبر: ۵۳۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ - 29July 2022

آمریکا برادر یک مقام ارشد دولت اشرف غنی را زندانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری اعلام کردند که دادگاهی در شهر نیویورک آمریکا، نعیم اسماعیل، برادر داوود سلطان‌زوی، شهردار سابق کابل را به زندان محکوم کرده است.

دادگاه آمریکا برادر مقام سابق دولت اشرف غنی را به دلیل کلاهبرداری به شش سال زندان و سه حبس خانگی محکوم کرده است.

این در حالی است که اسماعیل ۱۶ میلیون دلار به بانک ملی افغان بدهکار است.

قاضی پرونده این تبع افغانستانی همچنین دستور داده تا تمام حساب‌های وی تحت نظارت دولت آمریکا قرار گیرد تا بدهی وی به بانک افغانستان پرداخت گردد.

پیش از این وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود که مقام‌های ارشد دوران ریاست جمهوری اشرف غنی پس از سقوط حکومت به خانه‌های مجلل خود در کشور‌های ثروتمند جهان فرار کردند.

ین روزنامه آمریکایی براساس بررسی اسناد عمومی، مصاحبه‌ها و سایر اسناد گزارش داده است که برخی از مقاماتی ارشد اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان به دنبال تحولات اخیر سیاسی در این کشور اکنون در خانه‌های مجلل در سواحل کالیفرنیا اقامت دارند.

در گزارش آمده است که این مقام‌ها پیش از سقوط نظام، خانه‌های مجلل در سواحل کالیفرنیا، امارات متحده عربی، ترکیه و شهر‌های مشهور دیگر جهان خریداری کرده بودند.

وال استریت ژورنال گفته است که بسیاری از حلقه نزدیک اشرف غنی، مقامات بلندپایه کشوری و لشگری و همچنین برخی از قانونگذاران سابق افغانستان به کشور‌های مهاجرت کردند که دسترسی به میران ثروت و املاک آن‌ها محدود است. برخی از این افراد دارای دوتابعیت بوده و فرآیند انتقال آن‌ها به خارج از کشور به راحتی صورت گرفته و برخی دیگر نیز با سرمایه گذاری در کشور‌های خارجی اجازه اقامت در این کشور‌ها را دریافت کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار