مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر مطرح کرد؛

ارتباط خانه‌های خلاق شاهد با پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور

مهری گفت: مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر قصد دارد با ایجاد خانه‌های خلاق ارتباط مؤثر با پارک‌های علم و فناوری در هر استان‌ها برقرار کند.
کد خبر: ۵۳۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ - 31July 2022

ارتباط خانه‌های خلاق شاهد با پارک‌های علم و فناوری سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر به همراه «عادل مهری» مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر  از پارک علم و فناوری استان البرز بازدید کردند و در جریان برنامه‌های علمی این مرکز قرار گرفتند.

مهری در حاشیه این بازدید بر اهمیت ارتباط مؤثر با ظرفیت‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری تأکید کرد و اظهار داشت: این دومین حضور نخبگان شاهد و ایثارگر در پارک‌های علم و فناوری به‌منظور شناخت ظرفیت‌های موجود و معرفی این پارک‌ها به نخبگان ایثارگر با هدف ارتباط، پذیرش و معرفی نخبگان جامعه ایثارگری در قالب خانه‌های خلاق و مراکز رشد به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی افزود: مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر قصد دارد در راستای تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری آن را «تولید؛ دانش بیان و اشتغال آفرین» نام‌گذاری فرمودند و به‌ منظور ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استان‌های کشور، با ایجاد خانه‌های خلاق ارتباط مؤثر با پارک‌های علم و فناوری در هر استان‌ها برقرار کند.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در ادامه با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیت‌های موجود در جامعه ایثارگری تصریح کرد: مرکز دانش‌پژوهان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در جامعه ایثارگری شناسایی کرده است، حضور نخبگان شاهد و ایثارگر در پارک‌های علم و فناوری سبب شناخت بهتر این عزیزان خواهد شد و با ایجاد همکاری مشترک می‌توان شاهد تحقق موفقیت‌های خوبی از جامعه ایثارگران باشیم و خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از این عزیزان در همین پارک‌ها در جایگاه مدیریتی مشغول به فعالیت هستند.

مهری بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم پایه اصلی در بحث جهاد دانشگاهی و جهش تولید را برای کشور در حوزه‌های پارک علم و فناوری تعریف کرده‌اند، گفت: با رصد اتفاقات خوب در کشور متوجه خواهیم شد ریشه این اتفاقات در همین پارک‌های علم و فناوری رقم خورده است، به همین منظور مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر با شناسایی ۱۸۰ نخبه بر اساس ملاک‌های پارک‌های علم و فناوری، قصد دارد ۵ الی ۶ بازدید علمی و تخصصی دیگر را اجرایی کند.

نشست تخصصی با مسئولان پارک علم و فناوری استان البرز و بازدید از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، مرکز بیوتکنولوژی تولیدمثل در حیوانات مزرعه‌ای و نمایشگاه دائمی دستاورد‌ها و محصولات شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان پارک البرز از برنامه‌های این بازدید بود.

این دومین بازدید مجموعه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران و نخبگان شاهد و ایثارگر از پارک‌های علم و فناوری بود و در آینده ۶ بازدید دیگر نیز از این پارک‌ها برنامه‌ریزی و تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار