جولان عناصر اطلاعاتی آمریکا در مناطق ناآرام بغداد

مشاور نظامی سابق عراق درباره تشدید جولان عناصر اطلاعاتی آمریکا در مناطق ناآرام بغداد هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ - 31July 2022

مشاور نظامی عراق درباره جولان عناصر اطلاعاتی آمریکا در بغداد هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «صفاء الاعسم» مشاور نظامی سابق عراق از افزایش فعالیت عناصر اطلاعاتی آمریکا در مناطق ناآرام بغداد خبر داد.

الاعسم اظهار داشت: جولان عناصر اطلاعاتی آمریکا در مناطق ناآرام بغداد درباره ارتباط آن‌ها با ترور‌های اخیر علامت سوال ایجاد می‌کند.

مشاور نظامی سابق عراق افزود: دولت و اطلاعات عراق تا کنون در خصوص تحرکات اخیر دستگاه اطلاعاتی آمریکا از طریق عناصر خود و با لباس‌های غیرنظامی در اطراف بغداد پاسخی نداده اند. نیروی آمریکایی بازداشت شده به فرماندهی یگان ویژه منتقل شد، اما مورد هیچ گونه بازجویی قرار نگرفت که این تعجب برانگیز است.

وی ادامه داد: جولان عناصر اطلاعاتی آمریکا با لباس‌ها و خودرو‌های غیرنظامی جزئیات جدیدی را درباره پرونده ترور‌ها بیان می‌کند و نسبت به توطئه جدید بویژه با توجه به جولان این عناصر در مناطق امنیتی بغداد هشدار می‌دهد.

الاعسم در عین حال نسبت به تداوم ناآرامی‌های امنیتی در اطراف بخش جرف الصخر همزمان با زیارت اربعین و تلاش طرف‌های خارجی برای دامن زدن به هرج و مرج و ایجاد جنگ داخلی در عراق هشدار داد.

طرفداران صدر روز شنبه به منطقه سبز بغداد وارد شدند و این در حالی بود که طی ساعات گذشته موانع سیمانی در ورودی‌های منطقه سبز قرار داده شده بود، که طرفداران صدر موانع را کنار زده و با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند که در آن شماری زخمی شدند. طرفداران صدر وارد پارلمان شدند و اعلام کردند که دست به تحصن نامحدود در داخل آن می‌زنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار