بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسا برگزار می‌شود

بزرگترین تعزیه میدانی کشور با موضوع شهادت حضرت علی اصغر (ع) با عنوان «حدیث تیر و عطش» در شهرستان فسا روستای صحرارود تپه صاحب الزمان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ - 31July 2022

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسا برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، بزرگترین تعزیه میدانی کشور با موضوع شهادت حضرت علی اصغر (ع) با عنوان «حدیث تیر و عطش» شنبه 13 مرداد مصادف با ششم محرم از ساعت 17 در شهرستان فسا روستای صحرارود تپه صاحب الزمان برگزار می‌شود.

همه ساله تعزیه بزرگ «صحرارود» با سابقه 250 ساله با اجرای حدود 500 بازیگر در روستای صحرارود برگزار می‌شود و امسال نیز تحت عنوان «حدیث تیر و عطش» در زمینی به مساحت حدود 12 هکتار در ششمین روز از ایام محرم برگزار می‌شود.

محتوای این تعزیه با استفاده از دکترین تاریخ اسلام و مراجع تهیه شده و از کتاب‌های «مقتل» و «لحوف» برای متن این تعزیه استفاده شده است.

‌بازیگران این تعزیه در رده سنی 5 تا 91 سال هستند و 6 ماه برای متن تعزیه، تحقیق و مطالعه زمان صرف می‌شود و دو ماه هم کار تمرین و برنامه ریزی شکل می‌گیرد.

تعزیه صحرارود ثبت ملی شده و برای ثبت آن در یونسکو  نیز نیاز به بودجه است و 40 تا 50  هزار نفر تماشاچی در این برنامه‌ حضور می‌یابند و با کمک‌های مردمی تامین هزینه می‌شود.

علاوه بر این تعزیه عاشوراییان صحرارود نیز از شهرت خاصی برخوردار بوده و معروف به تعزیه عصر عاشورا است که در روستای صحرارود شهرستان فسا همه ساله برپا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار