فرمانده هوانیروز ارتش:

نیروهای مسلح ایران در طراحی دکترین نظامی جهان نقش مؤثری دارند

امیر«قربانی» گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز به عنوان یکی از نیروهای مقتدر در طراحی دکترین نظامی جهان نقش و تاثیر بسزائی دارند و این به پشتوانه حمایت‌های مقام معظم رهبری و ملت همیشه در صحنه است.
کد خبر: ۵۳۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 31July 2022

نیروهای مسلح به پشتوانه حمایت‌های مقام معظم رهبری و ملت همیشه در صحنه است/۷۰۰ نوع قطعه بالگردهای هوانیروز در داخل کشور ساخته می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره عملیات غرورآفرین مرصاد اظهار داشت: امروز اقتدار نیروهای مسلح ما هیمنه و قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را درهم شکسته است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز به عنوان یکی از نیروهای مقتدر در طراحی دکترین نظامی جهان نقش و تاثیر بسزائی دارند و این به پشتوانه حمایت‌های مقام معظم رهبری و ملت همیشه در صحنه است.

وی با بیان اینکه ارتش ما امروز یک ارتش منتظر ظهور حضرت  مهدی (عج) است، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز نیز خیلی چابک و پرتحرک در کسری از زمان قابل انتقال به شمال و جنوب کشور است و این مساله مهم سال گذشته در مرز آذربایجان که رژیم صهیونیستی پا گذاشته بود را مشاهد کردیم که با انجام رزمایش سنگینی دشمنان را به عقب نشینی وا داشت.

امیر سرتیپ خلبان قربانی همچنین به رزمایش های شبانه و روزانه سنگین نیروهای مسلح ایران در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: امروز دیگر ناوگان های آمریکا اخطار می دهند که ما قصد درگیری نداریم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مجهز شدن هوانیروز به سامانه های روز دنیا مانند دید در شب گفت: امروز هوانیروز ایران به کمک شرکت های دانش‌بنیان به سامانه دید در شب مجهز شده که فقط چند کشور محدود مانند آمریکا، روسیه و فرانسه به این تکنولوژی مجهز هستند و این بالگردهای ما را قادر به انجام عملیات های شبانه می کند.

امیر قربانی همچنین یکی از تکنولوژی های مدرن بالگردهای جمهوری اسلامی را مجهز شدن به سلاح های نقطه‌زن دوربُرد عنوان کرد که در داخل کشور تولید می شود و افزود: با این سامانه تسلیحاتی دیگر لازم نیست برای نابودی دشمن به نزدیک برویم بلکه با سلاح های دوربرد می توانیم از راه دور دشمنان را مورد هدف قرار دهیم و این چشم هرکسی که به خاک ما طمع داشته باشد را کور می کند.

وی همچنین یکی از شاهکارهای هوانیروز بعد از ۴۴ سال تحریم آمریکا را ساخت قطعات بالگردها و بازسازی آنها عنوان کرد و گفت: با راه اندازی یک نهضت قطعه‌سازی امروز قادر هستیم ۷۰۰ نوع قطعه بالگرد را در داخل کشور بسازیم و روی بالگردها نصب کنیم.

امیر قربانی اضافه کرد: با راه اندازی نهضت قطعه سازی در بالگردها؛  امروز هوانیروز ایران از نظر فنی و تجهیزاتی از همه کشورهایی که دسترسی به قطعات و تجهیزات دارند، مقتدر تر است.

فرمانده هوانیروز ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت اجتماعی «مردم یاب» هوانیروز اشاره کرد و گفت: هوانیروز در ۲ سال گذشته به بیش از ۲ هزار نفر با عملیات های امداد و نجات کمک کرده و در اورژانس هوایی در انتقال بیماران حاد و مجروحان حوادث به بیمارستان ها، جابه‌جایی اعضای پیوندی و گیرافتادگان در مناطق سخت‌گذر کمک کرده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار