رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

فرهنگ جهاد و شهادت ملت‌ها را از حقارت به اوج عزت رساند

سردار سلیمانی گفت: فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه جهادی توانست ملت‌ها را از تحقیر غربی‌ها نجات دهد و تمدن غرب را دچار بحران گفتمانی کند.
کد خبر: ۵۳۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸ - 01August 2022

فرهنگ جهاد و شهادت ملت‌ها را از حقارت به اوج عزت رساندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در چهارمین یادواره ملی شهدای حرکت‌های جهادی که با عنوان «جهادگران آسمانی» در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین (ع) در برابر یک انحراف بزرگ که در صدر اسلام اتفاق افتاده بود قیام فرمودند.

وی افزود: بنی امیه با موروثی کردن خلافت، در واقع خلافت را به سلطنت تبدیل کرد که این برای اسلام تازه متولد شده، یک حادثه خطرناکی محسوب می‌شد و امام حسین (ع) با یاران به ظاهر اندک‌شان قیام کردند تا مسلمین برای همیشه در مسیر اسلام ناب حرکت کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، واقعه عاشورا را یک حادثه پیروز خواند و افزود: امروز ملت ایران این افتخار را دارد که با بازسازی مجدد واقعه عاشورا در دوران معاصر راه امام حسین (ع) را تدوام ببخشد و آن آرمان را محقق کند.

سردار سلیمانی فرهنگ جهاد و شهادت را برخاسته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) دانست و عنوان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت از نسلی به نسل دیگر منتقل شد و در سایه رهبری‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و با فداکاری ملت غیور ایران، جمهوری اسلامی را از سوی خدای متعال به ملت ایران ارزانی کرد.

وی ادامه داد: هزاران هزار نفر در میهن اسلامی خون مطهر خود را تقدیم این نهال مقدس و نوپا نمودند و در جهت تثبیت نظام جمهوری اسلامی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

سردار سلیمانی ابراز کرد: فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه جهادی تنها این نبود که یک اتفاق نادر و استثنایی را در دوران معاصر رقم بزند بلکه این فرهنگ توانست ملت‌ها را از تحقیر غربی‌ها برهاند و به اوج عزت برساند و تمدن غرب را که با تکیه بر غارت مادی و معنوی جهان اسلام شکل گرفته بود، با یک چالش بزرگ روبه‌رو کرده و دچار بحران گفتمانی کند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی فرهنگ جهاد و شهادت، یکی از اضلاع چهارگانه حرکت ملت ایران است که از سوی رهبر معظم انقلاب تعریف شده، تصریح کرد: شهدای عزیز حرکت‌های جهادی، پیشگامان این حرکت مقدس هستند که بیش از دو دهه جلوتر از سایرین در میدان حاضر شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: پس از تشکیل جمهوری اسلامی ما شاهد بودیم که جوانانی با روحیه جهادی در میدان فداکاری برای تحقق آرمان‌های نظام حاضر شدند و برای تکامل بخشیدن به نظام علنی و عاشورایی جمهوری اسلامی حرکت کردند و جمعی از این جهادگران نیز به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: شهدای حرکت‌های جهادی، مشعل‌داران این کاروان افتخارآمیز و عاشورایی هستند و اگر این یادواره ملی برگزار می‌شود برای آن است که مسئولان و جوانان و مردم بدانند که یک راه روشن و امیدبخشی را فرهنگ جهاد و شهادت در پیش‌روی ما قرار داده است و بایستی با اراده‌های محکم و امید به موفقیت از تلاش در مسیر تحقق آرمان‌های امام و انقلاب دست برنداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها