در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی؛

غریب آبادی: روز حقوق بشر اسلامی گامی برای مقابله با رویکرد حقوق بشر غرب است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: روز حقوق بشر اسلامی گامی برای مقابله با رویکرد حقوق بشر غرب است.
کد خبر: ۵۳۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ - 02August 2022

غریب آبادی: روز حقوق بشر اسلامی گامی برای مقابله با رویکرد حقوق بشر غرب استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی امروز سه شنبه، ۱۱ مرداد، با حضور مقام‌های قضایی، سیاسی و شخصیت‌های حقوق بشری برگزار شد.

روز حقوق بشر اسلامی گامی برای مقابله با رویکرد حقوق بشر غرب است

در ابتدای این مراسم کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ضمن خیر مقدم به مدعوین این مراسم و قدردانی از رئیس قوه قضاییه و وزیر امور خارجه، گفت: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی تعیین شد.

وی افزود: اعلامیه مذکور تلاش کشور‌های اسلامی برای بیان مواضع این کشور‌ها در زمینه حقوق بشر است و تاکید دارد که امت اسلامی رسالتی جهانی دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری با اشاره به اینکه غرب همواره کوشیده با نادیده گرفتن دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های مسلمان، ارزش‎های غربی را به آن‌ها تحمیل کند، افزود: روز حقوق بشر اسلامی گامی برای مقابله با رویکرد حقوق بشر غرب است.

وی ادامه داد: کرامت انسانی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد نقض قرار گرفته است و حمایت از گروه‎های تروریستی، فقر، جنگ و تغییرات اقلیمی تهدید‌هایی برای صلح و ثبات جهانی هستند.

غریب آبادی، اظهار کرد: نوسازی جهان نیازمند الگوی جدیدی برای تامین عدالت پایدار است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در بخش دیگری گفت: از بین ۳۵ کاندیدا از ۲۳ کشور که به کمیته منتخب رسیدند، خانم «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی و «مندلا ماندلا»، از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونیستی، برگزیده شدند.

انتهای پیام/134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار