دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی:

امر به معروف مسئولان مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) بود

حجت‌الاسلام «نستوهی» سیره عملی و الگویی اهل بیت (ع) را امر به معروف مسئولان دانست و گفت: مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع)، امر به معروف مسئولان بود.
کد خبر: ۵۳۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ - 02August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدحسن نستوهی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، امروز (سه‌شنبه) در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از تشویش و بی‌آبرو کردن به دور بوده و این رفتار برخلاف تفسیر امام حسین (ع) از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: گاه خبرهای امر به معروف و نهی از منکر به طور خاص و به شکل تخریبی به گوش اذهان می‌رسد، در حالی که چنین نبوده و دشمنان آن را به صورت منفی جلوه می‌دهند.

حجت‌الاسلام «نستوهی» افزود: اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تذکر به مسئولان خاطی است؛ چراکه رئیس جمهور محترم نیز بارها بر این موضوع اشاره کرده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این ستاد باید یقه مسئولان کم‌کار علی‌الخصوص مسئولانی که به مصوبه سال ۸۴ حجاب و عفاف عمل نکرده‌اند و باعث به وجود آمدن مشکلات عمده شده‌اند را گرفت و به شدت با آن‌ها برخورد کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر از منظر امام حسین (ع) را اصلاح امت دانست و افزود: هدف از اصلاح در فلسفه امام حسین (ع)، رسیدن به مقام و جایگاه نیست؛ بلکه هدایت انسان است.

وی سیره عملی و الگویی اهل بیت (ع) را امر به معروف مسئولان اعلام و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع)، امر به معروف مسئولان بود.

حجت‌الاسلام «نستوهی» با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هزینه جانی و حیثیتی دارد، گفت: رسالت رسانه‌ها در این زمینه مطالبه‌گری است و رسانه‌ها مهم‌ترین آمران به معروف در جامعه هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، وظیفه این ستاد را فراهم کردن زمینه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حدود ۵ هزار نفر در دوره‌های عمومی ویژه کارکنان دولت در این زمینه آموزش دیده و یک هزار گروه احیاگر امر به معروف با ۱۶ زمینه تخصصی برای راه‌اندازی گروه‌های جهادی تشکیل شده است.

وی هدف از راه‌اندازی لشکر مطالبه‌گری را اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: آموزش آمر به معروف خیلی مهم است و خود آمر باید از نظر اخلاقی و رفتاری مشکلی نداشته و وجهه اجتماعی خوبی داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، اهم برنامه‌های این ستاد را تولید محتوا برای دهه احیاء امر به معروف، گزارش‌گیری از ادارات و ابلاغ برنامه‌ها به شورا، برگزاری همایش دبیران و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نخبگان حوزه و دانشگاه اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار