محروم شدن زنان مسلمان از فرصت‌های شغلی در اروپا

یک گزارش به وضعیت زنان مسلمان در کشور‌های اروپایی و محرومیت آن‌ها از بسیاری از فرصت‌های شغلی پرداخته است.
کد خبر: ۵۳۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ - 09August 2022

محروم شدن زنان مسلمان از فرصت‌های شغلی در اروپا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یک گزارش نشان می‎دهد که بیش از ۶۰ درصد از زنان محجبه در هلند، اسپانیا و آلمان از شغل محروم شده‌اند؛ زنان مسلمانی که تصاویر حجاب خود را هنگام درخواست کار در هلند به رزومه خود ضمیمه می‌کنند، مستقیما از تماس با آن‌ها خودداری می‌شود.

به گزارش پایگاه «enews»، تحقیقات نشان می‌دهد که زنان محجبه تا چه اندازه در معرض نژادپرستی و تبعیض در هنگام درخواست شغل در کشور‌های مذکور هستند.

تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از زنان مسلمانی که هنگام درخواست کار در هلند، تصاویر با حجاب خود را به رزومه خود پیوست می‌کنند، مستقیما بدون تماس برای مصاحبه شخصی، درخواست آن‌ها رد می‌شود.

در آلمان و اسپانیا نیز با درصد‌های نزدیک، زنان مسلمان وضعیت مشابهی دارند.

این تحقیق می‌افزاید که تصویر حجاب تنها عنصری نیست که زنان مسلمان در آن کشور‌ها به خاطر آن طرد می‌شوند، چرا که بسیاری از آن‌ها بدون پیوست کردن تصویر شخصی درخواست ارسال می‌کنند.

یک فعال حقوق بشری در این باره می‌گوید «اروپایی‌ها فکر می‌کنند نژادپرستی آن‌ها اشکالی ندارد، زیرا دلایل خوبی برای نژادپرستی دارند.»

در جولای ۲۰۲۱، دادگاه اروپا با صدور حکمی اعلام کرد که شرکت‌ها «در شرایط خاصی» می‌توانند از پوشیدن حجاب کارکنان خود جلوگیری کنند.

موضوع حجاب سال‌هاست که در سراسر اروپا جنجال برانگیخته است و اختلافات شدید بر سر ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی را برجسته می‌کند.

در سال ۲۰۱۷ نیز دادگاه اروپا رای داد که شرکت‌ها حق دارند پوشیدن روسری یا هر نماد مذهبی قابل مشاهده دیگری را در محل کار تحت شرایط خاصی ممنوع کنند.

پیشتر و در سال ۲۰۱۴ نیز دادگاه عالی فرانسه حکم اخراج یک فرد مسلمان را از یک مهدکودک به دلیل داشتن حجاب تایید کرد؛ پیش از آن فرانسه -که بزرگترین جمعیت مسلمان در اروپا را دارد- حجاب را در اماکن عمومی ممنوع کرده بود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار