رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان:

جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی و دانش بنیان با ماهیت حرکت جهادی است

«اسدی» جهاد دانشگاهی را یک نهاد انقلابی و دانش بنیان با ماهیت حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی منشا حرکت‌های ارزشمندی در حوز‌‌ه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور شده است.
کد خبر: ۵۳۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ - 03August 2022

جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و دانش بنیان با ماهیت حرکت جهادی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اکبر اسدی» رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان که به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ و حرکت است، اظهار داشت: بر اساس این فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی یک فکر و اندیشه است که بسط و گسترش آن در مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها و جامعه، منشاء خیر و برکت و رشد و پیشرفت در کشور می‌شود.

وی جهاد دانشگاهی را یک نهاد انقلابی و دانش بنیان با ماهیت حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی طی ۴۲ سال گذشته منشا حرکت‌های ارزشمندی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور شده است؛ حرکت مستمری که مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان، انتظار از تفکر جهاددانشگاهی را انجام فعالیت گزین و برتر با تلاش و کوشش جهادی ذکر و عنوان کرد: یکی از دلایل موفقیت مجموعه جهاددانشگاهی، تجربه سازمان موفق در عملیاتی کردن دانش در رشته های مختلف دانشگاهی و کاربردی کردن آن برای خدمت به جامعه است.

به گفته وی، شبکه سراسری جهادانشگاهی در همه استان ها و خوشنامی این موضوع در کشور، عامل توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان دلسوز نسبت به فعالیت های جهاددانشگاهی است.

اسدی، یکی از توانمندی‌های دیگر جهاددانشگاهی را ظرفیت‌های قانونی و ساختار منعطف این نهاد عمومی در حوزه علم و فناوری ذکر و عنوان کرد: این مهم، موجب آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام مأموریت های ویژه و تعیین شده از سوی مسئولان در سراسر کشور شده است.

وی، همچنین از آمادگی جهاد دانشگاهی برای انجام فعالیت های ویژه در استان خبر داد و افزود: در صورت حمایت مسئولان استان این نهاد می‌تواند فعالیت های فناورانه را در سطح استان اجراء کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان ادامه داد: مرتفع ساختن مشکلات دست و پا‌گیر فعالیت های جهاددانشگاهی استان، حرکت جهشی و انجام فعالیت های گزین و برتر از جمله مهم ترین اقدامات این نهاد طی دو سال گذشته در استان بوده است.

اسدی، با تاکید بر اینکه در زمینه انعکاس خدمات و دستاوردهای نظام در استان نباید سیاه نمایی و کم کاری صورت گیرد گفت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید به درستی و با دقت توسط مسئولان و جامعه انعکاس یابد؛ جهاددانشگاهی در این زمینه ورود کرده و با ترویج آراء و اندیشه های امام خمینی در استان توانسته گام های موثری برای عملی کردن جهاد تبیین بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، از پای کار بودن و آمادگی همه جانبه این نهاد انقلابی برای انجام مأموریت های ویژه در جهت توسعه استان خبرداد و افزود: انجام این ماموریت ها حمایت همه جانبه مقامات ارشد استانی را می طلبد.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی می تواند با صرف نظر کردن از قوانین دست و پاگیر اداری و با کمترین امکانات در استان خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهد.

به گفته اسدی، ظرفیت های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی، اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، گیاهان دارویی و سایر حوزه ها می تواند در استان کردستان نیز فعال شود و به مردم خدمات تخصصی ارائه دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته این نهاد فعالیت های خوبی را در حوزه اشتغال و کار آفرینی در سطح استان کردستان انجام داده که از جمله آن، همکاری با کمیته امداد حضرت امام (ره) برای ایجاد اشتغال ۵ هزار هزار نفر از مددجویان است.

وی یادآور شد: ایجاد مرکز تسهیل‌گری اجتماعی، با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر سنندج از دیگر فعالیتهای این نهاد در استان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار