نماینده ولی فقیه در مازندران:

حفظ وحدت حول محور ولایت مهمترین درس شهداست

«محمدی لائینی» با بیان اینکه باید از شهدا درس مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی را بیاموزیم، گفت: مهمترین وظیفه ما اتحاد و انسجام حول محور ولایت است.
کد خبر: ۵۳۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ - 03August 2022

حفظ وحدت حول محور ولایت مهمترین درس شهداستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم وداع با پیکر پاک روحانی شهید «محمدامین کریمیان» از شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده که در حوزه فیضیه بابل برگزار شد، با بیان اینکه بازگشت پیکر پنج شهید مدافع حرم در این مقطع از استان‌های مازندران، البرز و فارس عنایت ویژه خداوند متعال است، اظهار داشت: شهدا با بازگشت خود حال و هوای عاشورایی در آستانه عاشورای حسینی به دیار علویان بخشیدند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که با تفحص شهدای مدافع حرم، خانواده‌های معظم شهدا از نگرانی درآمده و پیکر‌های پاک شهدا به میهن عزیزمان اسران اسلامی بازگشت، افزود: رزمندگان ایران اسلامی به ویژه استان مازندران در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم خوش درخشیدند.

امام جمعه ساری ضمن تحسین روحانی شهید «محمدامین کریمیان» برای علم آموزی در عرصه‌های مختلف و فراگیری زبان‌های متنوع، اظهار کرد: این پشتکار که شهید کریمیان داشتند اگر در این دنیا می‌ماند مطمئنا در عرصه‌های مختلف حوزوی و دانشگاهی صاحب نام می‌شد حتی ممکن بود با این عملکرد درخشان در تحصیل و فراگیری علوم دینی به جایگاه مرجعیت می‌رسید، اما شهید کریمیان آینده آخرت را به آینده دنیایی ترجیح داد و به شهادت که آرزوی بزرگان و اولیا است دست یافت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر شهیدی که بر شهدای ما افزوده می‌شود به همان نسبت بر مسئولیت ما افزوده می‌شود، تصریح کرد: حفظ این خون‌ها و آرمان‌های شهدا بسیار سخت و سنگین‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر از آن چه که به این شهید بیاندیشیم باید به مسئولیت آینده خود در قبال این شهید بیاندیشیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در رابطه با مسئولیت خود نسبت به شهدا و انقلاب اسلامی موفق باشیم باید به وصیت نامه شهدا توجه کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید از شهدا درس مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی بیاموزیم، اضافه کرد: مهمترین وظیفه ما اتحاد و انسجام حول محور ولایت است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه بهترین انتقامی که می‌توان از قاتلان شهدا بگیریم این است که وحدت خود را حول محور ولایت حفظ کنیم، ادامه داد: در طول تاریخ شکست‌های مسلمانان حول نادیده گرفتن ولایت و نداشتن اتحاد حاصل شده بود.

محمدی لائینی با بیان اینکه حوزه مقاومت فقط به سوریه اختصاص ندارد و در تمامی منطقه جهادی را در راستای مقابله با استکبار کودک‌کش شاهدیم، گفت: جهاد مقدمه شهادت است؛ جهاد ارزشمند است حتی اگر به شهادت ختم نشود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه شهادت پاداش جهاد است اشاره کرد و بیان داشت: خدا در شهادت را به روی خواص می‌گشاید. جهاد بزرگترین عبادت است و شهدا از فرصت استفاده بهینه را کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار