دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

جامعه روحانیت به تبیین در حوزه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس اقدام کند

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه باید از زبان هنر در تبیین دفاع مقدس بهره‌مند شویم، گفت: امروزه فضای مجازی همه بخش‌ها را مدیریت می‌کند لذا جامعه روحانیت هم باید به روشنگری در حوزه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس اقدام کند..
کد خبر: ۵۳۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ - 03August 2022

جامعه روحانیت به تبیین در حوزه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس اقدام کند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) امروز چهارشنبه (۱۲ مرداد) در آیین رونمایی از تازه‌ترین تولیدات ادبی و هنری با موضوع روحانیت گیلان در دفاع مقدس که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا، اظهار داشت: امام حسین (ع) الگوی جهانیان است و باید معجزه‌ای که در عاشورا آفریده شد را بتوانیم در قالب هنر به جامعه امروز بشری تحویل دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن در امتداد حرکت عاشورا بوده، تصریح کرد: با همه درس‌هایی که از این مکتب گرفتیم باید احیاگر فلسفه عاشورا در همه حوزه‌های عرفانی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشیم.

وی افزود: از زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، دشمنان سعی می‌کردند بحث عدم تبیین نظام، عدم مشروعیت و عدم کارآمدی را دنبال کنند که ما همه این توطئه‌ها را از سر گذراندیم و مسیر الان مسیر تحول در همه بخش هاست؛ اگر درصدد تحقق تمدن اسلامی هستیم باید حرکت درستی از مولفه‌های تمدن اسلامی را که شامل توحید، گفتمان و راهبرد‌های انقلاب، پیشرفت علم، عدالت طلبی و ظلم ستیزی می‌شود، دنبال کنیم که لازمه آن جهاد جمعی و همت فراگیر است.

آیت الله رمضانی نقش اقشار مختلف اساتید، دانشجویان و حتی دانش‌آموزان در این حرکت جمعی و تحقق تمدن اسلامی را موثر دانست و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان دانش‌آموزی بودند که مقطع دکترا را در اخلاق گذرانده بودند.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با نقش روحانیت در تحقق تمدن اسلامی و تبیین نهضت عاشورا کم صحبت شده است، تاکید کرد: روحانیت دانش‌آموخته مکتب سیدالشهداست و رسالت ذاتی خود را تبیین، پاسخگویی به سوالات و رفع شبهه‌زدایی می‌داند.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: جامعه رو به پیشرفت جامعه‌ای است که اهل علم، معرفت و دانش باشد و اهل جامعه دوستدار علم و آگاهی باشند؛ اگر جهل در جامعه باشد آن جامعه از هر جهتی ضربه می‌خورد، زیرا منشا دشمنی‌ها جهل و نادانی است؛ در جایی که جهل باشد ارزش‌ها، ضد ارزش می‌شوند.

وی اظهار داشت: همواره دین نسبت به علم ترغیب و تشویق داشته، گرچه گاهی در برهه‌ای علم و دین را در تعارض می‌دانستند، اما علم و دین هر کدام ساحتی دارند که هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند و مهم این است که جامعه به سمت علم، دانش و معرفت برود.

آیت‌الله «رضا رمضانی» با بیان اینکه عالمان دین تاکنون به عنوان مرزبانان از دین محافظت کردند، تصریح کرد: امام (ره) نگاه جامعی را به ما ارائه می‌دهند مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی برخواسته از تفکر ناب دینی است و به جایی می‌رسیم که در دنیای امروز حاکمیت بر مبنای دین و آموزه‌های دینی شکل می‌گیرد، یکی از ارکان این حاکمیت محوریت مردمی و خدمت کردن به مردم است.

وی افزود: شهدای روحانی داشتیم که رزمنده و رزمی‌کار بودند، گرچه تبیین معارف میان رزمندگان اسلامی به تنهایی خیلی مهم است، اما شهدای روحانی ما در عرصه‌های مختلف کم نگذاشتند؛ لذا روحانیت از لحاظ معنویت قدرتی است که همواره به دنبال ضربه زدن به آن هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه باید از زبان هنر در تبیین دفاع مقدس بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی همه بخش‌ها را مدیریت می‌کند لذا جامعه روحانیت هم باید بروز و همگام با این فضا پیش رود و با مطالعه نسبت به تبیین و روشنگری در حوزه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه معنویت دفاع مقدس برجسته بود، تاکید کرد: وظیفه اصلی روحانیت تبیین دقیق دین است و جلوی بدعت‌ها را بگیرد و نسبت به خرافات موضع داشته باشد؛ توهین و اهانت به روحانیت توطئه دشمن است.

آیت الله رمضانی متذکر شد: روحانیت هیج وقت از صحنه دین و تبلیغ احکام کنار نمی‌زند؛ اهل بیت نخستین مرزبانان واقعی دین بودند و بعد از آن‌ها روحانیت است. هدف اصلی روحانیت بازآفرینی برای حفظ دین است و در این مسیر خطابه‌های امام حسین (ع) خط و مشی زندگی ماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار