حرم امام حسین (ع) آماده حضور «طویریج» بزرگ‌ترین دسته عزاداری عاشورا شد+ فیلم

بخشی از حرم امام حسین (علیه‌السلام) برای حضور دسته طویریج به عنوان بزرگ‌ترین دسته عزاداری جهان در روز عاشورا با خاک مفروش شد.
کد خبر: ۵۳۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ - 03August 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در آستانه عاشورای حسینی خادمان حرم سیدالشهدا (علیه‌السلام) فضا را برای برپایی دسته عزاداری طویریج آماده کردند.

 

آماده‌سازی حرم حسینی برای عزاداری روز عاشورا

بر همین اساس، کیسه‌های خاک در برخی از ورودی‌های حرم قرار گرفت و ماشین‌های سنگین خاک‌های موجود را روی کفپوش‌های قرمز پهن شده در حرم ریختند تا بخشی از حرم برای عزاداری روز عاشورا و حضور بزرگ‌ترین دسته عزاداری سیدالشهدا (علیه‌السلام) در این روز که به دسته طویریج معروف است، آماده شود.

حرم امام حسین (ع) آماده حضور «طویریج» بزرگ‌ترین دسته عزاداری عاشورا شد

دسته عزاداری طویریج از صبح عاشورا از اطراف کربلا حرکت کرده و نماز ظهر و عصر را در حوالی ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری کربلا اقامه کرده و هروله‌کنان به سوی حرم ازباب مشرف می‌شوند.

این دسته عزاداری پس از ورود به کربلا ابتدا به خیمه‌گاه حسینی رفته و پس از آن با نوای «یا لثارات الحسین (ع)» و «یا حسین (ع)» از ورودی‌های نزدیک همچون باب‌القبله حرم حسینی وارد حرم ابا عبدالله (علیه‌السلام) شده و در ادامه به سوی حرم حضرت عباس (علیه‌السلام) حرکت می‌کنند.

همچنین با توجه به اینکه در سحرگاه عاشورا نیز مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) برپاست، قسمتی از حرم‌های مطهر با پلاستیک پوشانده شد. در ادامه فیلمی از آماده‌سازی حرم حسینی برای عزاداری طویریج در روز عاشورا را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/ 118
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار