مادر شهیدان مهدوی خانوکی آسمانی شد

مادر شهیدان سرافراز «مهدی و جابر مهدوی خانوکی» پس از سال‌ها به فرزندان برومندش پیوست.
کد خبر: ۵۳۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰ - 03August 2022

مادر شهیدان مهدوی خانوکی آسمانی شد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حاجیه «فاطمه زادخوش» مادر شهیدان سرافراز «مهدی و جابر مهدوی خانوکی» پس از سال‌ها صبر و استقامت، روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

 مراسم تشییع این اسوه صبر امروز عصر از محل تکیه ابوالفضل (ع) شهر خانوک به‌طرف قطعه والدین شهید جنب گلزار شهدای این شهر برگزار شد.


گوشه‌ای از زندگینامه شهدا:

شهید «مهدی مهدوی خانوکی» در یکم مهرماه 1349، در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند استان کرمان چشم به جهان گشود. پدرش غلامرضا، کارمند شرکت ذغال سنگ بود. تا چهارم متوسطه در رشته صنایع فلزی درس خواند و با آغاز جنگ به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سرانجام در چهارم مرداد 1367، در شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و در سال 1374 پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.


شهید «جابر مهدوی خانوکی» نیز در ششم بهمن‌ماه 1350، در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند استان کرمان چشم به جهان گشود. او نیز تا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند و همانند برادرش با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در چهارم خرداد 1367، در شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهر وی نیز مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سرانجام در سال 1374 پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار