ادامه تلاش‌های مصر برای آرام کردن تنش در مرز غزه

سخنگوی جهاد اسلامی به تشریح آخرین نتایج درباره وساطت مصر برای آرام کردن تنش کنونی در مرز غزه پرداخت.
کد خبر: ۵۳۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ - 05August 2022

ادامه تلاش‌های مصر برای آرام کردن تنش در مرز غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی بازداشت «بسام السعدی» از سران ارشد جهاد اسلامی در کرانه باختری و هشدار این جنبش به رژیم صهیونیستی، تل‌آویو از بیم پاسخ مقاومت وضعیت آماده‌باش اعلام کرد؛ در این میان مصر برای آرام کردن تنش فعلی تماس‌هایی را با دو طرف آغاز کرده است.

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی درباره آخرین وضعیت تنش کنونی به «عربی ۲۱» اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های مصر، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ادامه دارد و از جمله این تجاوزات ادامه بسته بودن گذرگاه‌های غزه با هدف اعمال فشار است.

وی افزود: جنبش جهاد اسلامی معتقد است که زمان برای موضع ملی - عملی واحد جهت وحدت میدان نبرد و مقابله با دشمن صهیونیستی فرا رسیده است. ما گردان‌های خود را در تمام مناطق درگیری به حالت آماده‌باش درآورده‌ایم و آماده‌باش مقاومت فلسطین تنها منحصر به نوار غزه نیست.

شهاب ادامه داد: دشمن به محاصره غزه روی آورده، زیرا می‌خواهد برای اهداف سیاسی مشخص بر شهروندان ما اعمال فشار کند. تهدیدات دشمن باعث تغییر باور‌ها و استراتژی ما مبنی بر ادامه وضعیت درگیری نخواهد شد.

وی تأکید کرد: ما ملتی هستیم که سرزمینش اشغال شده است و با توجه به نادیده گردن حقوق و رنج ما توسط جهان، بدون مقاومت زندگی نداریم. آنچه مسأله فلسطین را بر روی میز قرار می‌دهد و به آن اعتبار می‌دهد مقاومت، سلاح و درگیری با دشمن است.

شهاب تصریح کرد: جهان حجم تجاوز‌های مکرر اسرائیلی در جنین و نابلس را دید؛ اما علی‌رغم آنکه مقاومت وضعیت آماده‌باش اعلام کرد هیچ طرفی برای توقف این تجاوزات وارد عمل نشد.

وی درباره مهم‌ترین نتایج وساطت مصر گفت: تلاش‌های گسترده مصر سه روز است که ادامه دارد، اما با لجاجت رژیم اشغالگر روبرو شده است.

شهاب درباره مهمترین شروط جهاد اسلامی اعلام کرد: ما درباره شروط و مطالبات خود به رسانه‌ها چیزی نمی‌گوییم، اما به صورت کلی آنچه می‌خواهیم تضمین سلامت بسام السعدی و پایان رنج اسیر «خلیل عواوده» است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند: این رژیم پهپاد‌های مسلح خود را بر فراز غزه به پرواز درآورده و به دنبال فرصتی برای هدف گرفتن «هسته‌های ضدزره» است.

این پهپاد‌ها به دنبال رصد و هدف گرفتن گروه‌های فلسطینی هستند که ممکن است راکت ضدزره یا موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار