هشدار مداخله‌ جویانه رئیس جمهور فرانسه به لبنان؛

درگیری با تل‌آویو خون‌بارتر از ۲۰۰۶ خواهد بود

ماکرون طی هشداری مداخله‌ جویانه در امور لبنان اذعان کرد که درگیری جدید بین این کشور و رژیم صهیونیستی از جنگ ۲۰۰۶ خون‌بارتر خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ - 05August 2022

هشدار مداخله‌جویانه ماکرون به لبنان؛ درگیری با تل‌آویو خون‌بارتر از ۲۰۰۶ خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه به لبنان درباره آنچه «تصمیمات بی‌ملاحظه در خصوص روابطش با اسرائیل» خواند، هشدار داده و مدعی شد که درگیری جدید بین دو طرف از جنگ ۲۰۰۶ خون‌بارتر خواهد بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «i ۲۴»، ماکرون در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی «L'Orient-Le Jour» اذعان کرد: «لبنان از درگیری جدید در مرز جنوبی خود [با رژیم صهیونیستی] جان سالم به در نخواهد برد؛ چرا که این درگیری بسیار مرگ‌بارتر و ویران‌گرتر از آن وضعیتی خواهد بود که در سال ۲۰۰۶ رخ داد.»

رئیس‌ جمهور فرانسه در این گفت‌وگو تاکید کرد: از نظر من، مهم است که به طور ویژه موضوع مذاکرات بین تل‌آویو و بیروت به درگیری در مرز‌های دریایی بین دو کشور تبدیل نشود؛ مذاکراتی که فرانسه هم در راستای رسیدن به یک هدف، در کنار میانجی‌گر آمریکایی برای یافتن راه‌حل در آن‌ها مشارکت می‌کند.

ماکرون در ادامه و درباره دلیل اهتمام پاریس به این مذاکرات گفت: مهم‌ترین چیز ثبات و شکوفایی کشور [لبنان] و توانایی آن در بازنگری به عنوان کشوری است که می‌تواند سرنوشت خود را به دستان خود رقم بزند.

این گفت‌وگوی مطبوعاتی به مناسبت دومین سالگرد فاجعه انفجار در بندر بیروت با رئیس‌جمهور فرانسه انجام شده است؛ حادثه‌ای که منجر به کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر شد. ماکرون در این مصاحبه بار دیگر به موضع فرانسه در خصوص پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرده است.

چندی «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی در سفرش به فرانسه درباره وضعیت درگیری‌های تل‌آویو در منطقه با ماکرون دیدار و گفت‌وگو کرده بود؛ گفت‌وگویی که محتوا و نتایج آن در نشستی مطبوعاتی در پاریس اعلام شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار