نماینده مردم در مجلس:

ایران از نقش میانجی‌گری فرانسه در مذاکرات استقبال می‌کند

آصفری با اشاره به خاطره بد ملت ایران از نقش‌آفرینی فرانسه در مذاکرات برجام در نقش پلیس بد گفت: از نقش میانجی‌گری فرانسه در مذاکرات رفع تحریم‌ها استقبال می‌کند.
کد خبر: ۵۳۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 06August 2022

ایران از نقش میانجی‌گری فرانسه در مذاکرات رفع تحریم‌ها استقبال می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد اعلام آمادگی فرانسه برای میانجی‌گری در مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: فرانسه در گذشته با حمایت از رژیم صهیونیستی و سازمان منافقین اقداماتی را علیه ایران انجام داد و روند مذاکرات را برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب به هم زد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: با توجه به تجربه‌ای که از رفتار‌های فرانسه در دور قبلی مذاکرات داریم به نقش میانجی این کشور امیدوار نیستیم و به آن‌ها در این حوزه اعتماد نداریم.

عضو کمیسیون امورداخلی و شورا‌های مجلس با بیان اینکه مانع تراشی‌های فرانسه در روند مذاکرات برجامی فراموش نمی‌شود، تصریح کرد: ملت ایران از دولت فرانسه به دلیل حمایت‌هایی که از سازمان منافقین انجام داد، گروه تروریستی که ۱۷ هزار نفر از مردم این مرز و بوم را به شهادت رساندند، خاطره خوشی ندارند.

آصفری تاکید کرد: ایران از اینکه فرانسه نقش میانجی‌گری را در مذاکرات رفع تحریم‌ها بازی کند، حمایت می‌کند، ولی تجربه گذشته نشان داده که فرانسه همیشه سیاست چماق و هویج را دنبال کرده و سعی داشته روند مذاکرات را گره بزند، این بار هم اگر برنامه‌ای و سناریو از پیش تعیین شده‌ای از طرف رژیم صهیونیستی دنبال نمی‌کند ایران آماده همکاری با دولت فرانسه برای مذاکرات است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با قدرت خواسته‌های بحق ملت ایران را پیگیری می‌کند، گفت: ایران چهل سال در تحریم است و فشار‌های متعدد و تحریم‌های ظالمانه‌ای را از سوی آمریکا متحمل شده است، اما هرگز در موضع ضعف نبوده است.

عضو کمیسیون شورا‌ها بیان داشت:اگر ایران در حالت ضعف بود هرگز توان پرتاب ماهواره به فضا و ساخت موشک نقطه زن را نداشت ایران توانست سطح ارتباط خود با کشور‌های همسایه را توسعه دهد این شواهد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در موضع ضعف قرار ندارد.

وی افزود: حل مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به نتیجه مطلوب یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی، برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور است که در دستور کار قرار دارد، اما تکیه بر توان داخلی کشور مهمترین برنامه‌ای است که در دستور کار دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار