توسط سایوز روسی صورت گرفت؛

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «خیام» به فضا/ اولین داده دریافت شد

اولین داده تله‌متری ماهواره خیام در ایستگاه‌های زمینی این ماهواره در پایگاه‌های فضایی سازمان فضایی ایران دریافت شد.
کد خبر: ۵۳۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 09August 2022

اولین داده تله متری ماهواره «خیام» دریافت شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، ساعاتی پیش ماهواره ایرانی خیام به وسیله ماهواره‌بر سایوز به سمت مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد.

براساس اعلام سازمان فضایی ایران ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور با قابلیت تصویربرداری با دقت یک متر است و پس از پرتاب به طور کامل تحت کنترل دانشمندان ایرانی قرار دارد تصاویر ماهواره خیام برای ارتقای توانایی مدیریت و برنامه ریزی کشور در حوزه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آبی، معادن و پایش مرزها، مدیریت حوادث غیرمترقبه و ... استفاده می‌شود و نیرو‌های دفاعی کشور برای رفع نیاز‌های خود مسیر‌های اختصاصی و منحصر به فرد خود را به لحاظ فنی و راهبردی پیگیری می‌کنند.

به گفته وزیر ارتباطات «با همت دانشمندان و متخصصان بخش‌های مختلف کشور، تا انتهای سال جاری توانمندی تزریق ماهواره‌های تا ۱۰۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تثبیت خواهد شد و این مسیر تا رسیدن فناوری بومی تزریق ماهواره‌های چندصد کیلوگرمی تا پایان دولت سیزدهم ادامه پیدا خواهد کرد.»

وزارت ارتباطات پرتاب ماهواره ایرانی «خیام» را موفقیت‌آمیز خواند و اعلام کرد: لحظاتی قبل اولین داده تله متری ماهواره خیام در ایستگاه‌های زمینی این ماهواره در پایگاه‌های فضایی سازمان فضایی ایران دریافت شد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها