دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

مجالس عاشورا زمینه ساز تحقق عدالت در جامعه و فسادستیزی می‌شود

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه باید به درسنامه امام حسین (ع) عمل کرد، گفت: مجالس عاشورا زمینه ساز تحقق عدالت در جامعه و فساد ستیزی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ - 05August 2022

مجالس عاشورا زمینه ساز تحقق عدالت در جامعه و فسادستیزی می شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) پیش از ظهر جمعه روز هفتم ماه محرم در صحن حرم حضرت فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا (ع) با اشاره به اینکه مسئله خونخواهی و انتقام در طول تاریخ نسبت به ظلم و جریان باطل و کفر انجام شده است، اظهار داشت: همانطور که به خونخواهی امام حسین (ع) اشاره شده محبت و مودت نسبت به سیدالشهدا (ع) نیز برای سعادت انسان واجب است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه دشمنان دین، می‌خواهند خدا از زندگی بشر حذف شود، تصریح کرد: خدا اگر در حیات بشر حضور نداشته باشد، زندگی بی معنا می‌شود.

وی با طرح این سوال که اگر دین و پیامبران نبودند، فتوای عقل نسبت به ظلم در جامعه چه بود؟، اظهار کرد: عقل نظری نسبت به ظلم، فتوای به قبح و زشتی می‌کند؛ عقول بشر، عدل را نیکو و ظلم را قبیح می‌دانند.

رها بودن ظلم در جامعه سبب می‌شود بشریت به سعادت نرسد

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: عقل عملی نیز در مقابل رواج ظلم در جامعه، علاوه بر زشت دانستن آن، تاکید دارد که به وقتش باید در میدان حضور پیدا کرد و با ظلم مقابله نمود.

وی اضافه کرد: فطرت آدمیان هم حکم می‌کند که در مقابل ظلم بایستیم ولی دین در این زمینه می‌گوید که هرگونه مقابله باید برای رضای خدا باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظلم اگر در جامعه رها باشد بشریت هیچ وقت رنگ سعادت را نمی‌بینند، تصریح کرد: عقلای عالم در مقابل جنایاتی مثل قتل، تجاوز، دزدی و … مجازات مختلفی را در نظر گرفته‌اند چون اگر تجاوزگری و دزدی در جامعه رها باشد، امنیت از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بعضی‌ها مثل داعش که مدعی دین هستند کودکان را از بدو تولد با واژه کشتن تعلیم می‌دهند، اظهار داشت: در همه جای دنیا برای کسانی که جنایت کرده و در مسیر باطل هستند، دادگاه و احکامی مشخص شده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه جلوی ظلم را گرفتن یک امر عقلی است، گفت: نظام سلطه دنبال این است که ظلم را رواج داده و بشریت را به بردگی بگیرد ولی مکتب عاشورا ما را برای مقابله با این رویکرد، تربیت می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه با بیان اینکه کسی که مسئولیتی بر عهده دارد، باید مورد پرسش و بازخواست قرار گیرد، تصریح کرد: کسی حق ندارد پول ملت را به عنوان حقوق بگیرد ولی مردم را معطل کند.

وی با اشاره به اینکه هر کس، کار خود را به طور کامل انجام دهد، مملکت آباد می‌شود، تاکید کرد: کسی که کار مردم را به تأخیر می‌اندازد، مجرم است و باید پاسخگو باشد.

انسان در مجالس امام حسین فسادستیز تربیت می‌شود

آیت‌الله رمضانی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام تاکید دارد که هرگونه جهاد و مقابله با ظلم باید تنها برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: هر کار برای خدا، زندگی را معنا می‌دهد؛ همانطور که نماز و ایمان برای خداست، جنگ و خونخواهی نیز باید برای خدا باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تولیدی زیارت عاشورا و مجالس عاشورایی این است که باید خود را مهیای یک اتفاق بزرگ یعنی تحقق عدالت در جامعه بشری و فساد ستیزی کنیم.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجالس حسینی انسان را فسادستیز، عدالت‌خواه و عدالت‌محور تربیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید به تکلیف خود نسبت به امام عصر (عج) یعنی خودسازی، دگرسازی و زمینه‌سازی توجه کند، خاطرنشان کرد: ما باید در مجالس حسینی، «اهل» شویم؛ هر چه به اهل بیت (ع) نزدیک‌تر شویم، «اهلیت» ما بیشتر می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه والدین باید برای فرزندان خود دعا کنند، تصریح کرد: یک فرزند اهل در خانواده می‌تواند تحول ایجاد کرده و باقیات صالحات پدر و مادر شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ما باید از اراده خودمان استفاده کرده و خود و فرزندان و نوه‌های خود را اهل بار بیاوریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با تاکید بر آموختن، یادگیری و عمل به درسنامه زندگی امام حسین (ع)، اذعان کرد: همه محبین اهل بیت (ع) می‌توانند، «اهل» باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها