مدیر روابط عمومی تعزیه بزرگ صحرارود فسا خبر داد؛

بازدید 30 هزار نفر از بزرگترین تعزیه میدانی کشور

«حیدری» گفت: در مراسم «حدیث تیر و عطش» 30 هزار نفر تماشاچی حضور داشت که از نزدیک شاهد بزرگترین تعزیه میدانی کشور بودند.
کد خبر: ۵۳۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ - 05August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «حمید حیدری» مدیر روابط عمومی تعزیه بزرگ صحرارود فسا با اشاره به برگزاری تعزیه بزرگ «صحرارود» فسا اظهار داشت: این مراسم که ساعتی پیش به اتمام رسید امسال 14 مرداد مصادف با شب هفتم ماه محرم تحت عنوان «حدیث تیر و عطش» با حضور 30 هزار تماشاگر در روستای صحرارود فسا به عنوان میزبان بزرگترین تعزیه میدانی کشور در ماه محرم برگزار شد.

حیدری با بیان اینکه گروهی عظیم شش ماه برای تهیه متن تعزیه، تحقیق و مطالعه زمان صرف کرده و کلی تمرین کردند تا اجرای یکی دو ساعته امروز یه ثمر بنشیند افزود: دو ماه هم کار تمرین و برنامه‌ریزی طول کشید.

وی افزود: تعزیه عاشوراییان صحرارود، معروف به تعزیه عصر عاشورا هر سال با موضوع یکی از شهدای دشت کربلا در روستای صحرارود شهرستان فسا برپا می‌شود که مراسم امسال با عنوان «حدیث تیر و عطش» به حضرت علی اصغر(ع) اختصاص یافت.

مدیر روابط عمومی تعزیه بزرگ صحرارود فسا گفت: سابقه این تعزیه که اکنون بزرگترین تعزیه میدانی کشور است به 250 سال قبل بر می‌گردد و از سال 1381 این برنامه با تعزیه شهادت حضرت زهرا (س) به سبک کنونی برگزار شد

مسئول روابط عمومی تعزیه بزرگ صحرارود بیان کرد: تعزیه امسال همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود در زمینی به مساحت 12 هکتار اجرا شد و در آن جمعا 500 بازیگر شامل  400 بازیگر مرد و 100 بازیگر زن نقش‌آفرینی کردند.

وی خاطرنشان کرد: بازیگران این تعزیه در رده سنی 5 تا 91 سال هستند و 6 ماه برای متن تعزیه، تحقیق و مطالعه و دو ماه هم برای تمرین صرف شد.

حیدری افزود: تحقیق مطالب این تعزیه زیر نظر افراد خبره و کارشناس انجام گرفت و داستان و محتوا با استفاده از دکترین تاریخ اسلام و مراجع تهیه شده و در نگارش متن تعزیه امسال مثل همچون سال‌های گذشته از متون معتبر تاریخی مانند کتاب‌های «مقتل» و «لحوف» استفاده شد.

تعزیه صحرارود ثبت ملی شده و همه ساله 30 تا 50  هزار نفر تماشاچی در این برنامه‌ حضور می‌یابند و کلیه مراحل آن با کمک‌های مردمی تامین هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها