ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیش از ۵ هزار بیمار توسط گروه‌های جهادی در هرمزگان

بیش از ۵ هزار بیمار در تیر سال جاری توسط گروه‌های جهادی ویزیت و در بخش‌های داخلی، چشم پزشکی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاهی به آن‌ها خدمات لازم ارائه شد.
کد خبر: ۵۳۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ - 06August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «حسین فرشیدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با بیان اینکه به همت استاندار هرمزگان، گروه‌های جهادی تشکیل شدند که به‌صورت دوره‌ای در مناطق محروم اقدام به ویزیت و درمان رایگان بیماران می‌کنند، اظهار داشت: به دنبال ویزیت و ارائه خدمات درمانی رایگان توسط گروهی از پزشکان جهادی در تیر سال جاری در شهرستان «سیریک»، به بیش از ۵ هزار نفر از اهالی روستا‌های محروم این شهرستان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این راستا  ۱۷ بیمار به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس جهت انجام عمل جراحی چشم و آنژیوگرافی قلبی ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه این اعمال جراحی در روز‌های پنجشنبه و جمعه، در اتاق عمل‌های بیمارستان شهید محمدی و بخش آنژیوگرافی این مرکز درمانی با موفقیت انجام شد، اضافه کرد: اقدامات اولیه و معاینات پیش از جراحی و انجام مراحل نخست درمانی توسط متخصصین حوزه درمان در شهرستان سیریک و بیمارستان میناب صورت گرفت و سپس بیماران جهت انجام جراحی و تکمیل درمان، به مرکز فوق تخصصی در مرکز استان ارجاع شدند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: ۱۰ بیمار از روستا‌های محروم شهرستان سیریک اعزامی توسط گروه‌های جهادی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، با عارضه آب مروارید و ناخنک چشم، به‌صورت کاملا رایگان تحت عمل جراحی چشم قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: هفت بیمار که شامل پنج آقا و ۲ خانم بودند نیز با عارضه قلبی به بخش قلب مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس ارجاع و مورد آنژیوگرافی قرار گرفتند که چهار بیمار نیز با تشخیص گرفتگی عروق کرونر، تحت عمل «استنت گذاری» (بازگشایی رگ) قرار گرفتند.

بیش از ۵ هزار بیمار در تیر سال جاری توسط گروه‌های جهادی با همکاری استانداری هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه در بخش‌های داخلی، چشم پزشکی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاهی ویزیت و به آن‌ها خدمات لازم ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها