نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

«سلام فرمانده» نمونه اعلای هنر در راه خدمت به اسلام است/ ولایت‌مداری، شهید «اسکندری» را رستگار کرد

آیت‌الله «دژکام» گفت: تعداد زیادی از هنرمندان ما و گروه‌های هنری تلاش کرده و تولیدات هنری و سروده‌های زیادی تولید می‌کنند؛ اما سرود «سلام فرمانده» که از اخلاص سازندگانش حکایت می‌کند، نمونه اعلای هنر در راه خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۳۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ - 06August 2022

«سلام فرمانده» نمونه اعلای هنر در راه خدمت به اسلام است/ ولایت‌مداری، شهید «اسکندری» را رستگار کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در مراسم عزاداری شب هشتم ماه محرم‌الحرام که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: اگر ایمان، عمل صالح و تبعیت از پیامبر (ص) در اعمال و نیات ما باشد، خداوند نیز کار را برای ما درست می‌کند که نمونه آن، حادثه کربلا، انقلاب اسلامی، سرود «سلام فرمانده» و شهادت سردار اسکندری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به آیه ۲ سوره محمد با مضمون «والذین امنوا و عملوا الصالحات و امنوا بما نزل على محمد و هو الحق من ربهم کفرعنهم سیئاتهم و اصلح بالهم»، خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند فرموده است «و آنان که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏‌اند و به آنچه بر محمد (ص) نازل آمده گرویده‏‌اند که آن حق از جانب پروردگارشان است، خدا نیز بدی‌هایشان را زدود و حال و روزشان را بهبود بخشید».

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این آیه مصادیق زیادی دارد که یکی از مصادیق آن، توفیقاتی است که سرود «سلام فرمانده» کسب کرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به تاثیر هنر متعالی بر ترویج معارف اسلامی، افزود: سرود «سلام فرمانده» نمونه موفقی از مواردی است که نشان می‌دهد اگر خدا بخواهد و کاری را درست کند، آن کار نیز گُل خواهد کرد.

وی افزود: تعداد زیادی از هنرمندان ما و گروه‌های هنری تلاش کرده و تولیدات هنری و سروده‌های زیادی تولید می‌کنند؛ اما این سروده که از اخلاص سازندگانش حکایت می‌کند، نمونه اعلای هنر در راه خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی است و این‌جاست که می‌گویند که خدا فلان کار را درست کرده و این کار اول نتیجه ایمان، عمل صالح و تبعیت از پیامبر (ص) و در نهایت نتیجه زحمات سازندگانش است.

امام جمعه شیراز افزود: پیام غدیر و سپس کربلا نیز روی دیگر این آیه است و به‌نوعی آیه فوق تکمیل‌کننده و موید حدیث پیامبر اکرم (ص) است که فرمودند: «علی مع الحق و الحق مع علی» و بر اساس این حدیث، امام علی (ع) را همواره همراه حق و حق را همواره با علی (ع) معرفی کردند و از آیه فوق مشخص می‌شود که عمل نکردن به آن‌چه پیامبر (ص) برای ما ترسیم کرده بود، باعث همه انحرافاتی شد که بعد در دین پیش آمد.

آیت‌الله دژکام انحراف در مسیر حق را مهمترین عامل نرسیدن به هدف دانست و افزود: این انحراف از زمانی آغاز شد که آن دستی که در غدیر بالا رفت را حمایت نکردیم و ولایت علی ابن ابیطالب (ع) را نادیده گرفتیم و این انحراف در دشمنان دین، در کربلا به اوج خود رسید و آن‌جا دشمنان حق‌، جویندگان حق را به شهادت رساندند.

وی افزود: ترس بشر از مرگ و کم‌صبری ما در صحنه‌های مختلف، نشانه این است که حق را نپاییدیم و ولایت علی ابن ابیطالب را حمایت نکردیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به حوادث کربلا، گفت: در مسیر کربلا نیز آن‌جا که حضرت علی‌اکبر (ع) از امام حسین (ع) در استفهام‌انکاری پرسیدند: «آیا ما بر حقیم یا نه؟» نیز در همین راستا بود.

آیت‌الله دژکام افزود: تبعیت از حق و آن‌چه بر پیامبر نازل شده است، امروز مصادیق مختلف دیگری نیز دارد و یکی از آن‌ها اعتماد به بینش و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما با آگاهی محدودمان نباید برای همه مسائل ریز و درشت پی‌تحلیل باشیم؛ اما خلاصه امر این است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما در این چهار دهه اگر ریزش‌هایی داشتیم، رویش هم داشتیم و نباید برخی دستاورد‌ها را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برخی سرمایه‌داران ما از ثروت و مکنت فراوانی که قابل وصف نیست برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: «عملو الصالحات» در خصوص این افراد دستگیری از نیازمندان است و این مال و ثروت برای امتحان این افراد است و این افراد اگر چشم بر رنج نیازمندان ببندند، رستگار نخواهند شد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر این سه کار یعنی ایمان، عمل صالح و تبعیت از پیامبر (ص) و ولی‌ او انجام شود، خداوند هم کار را درست خواهد کرد، داستان زندگی سردار شهید «عبدالله اسکندری» را نمونه دیگری از کسانی دانست که کار را درست انجام داده و اصطلاحا کار را تمام کردند و اثبات ولایت‌مداری آن‌ها در عمل باعث رستگاری‌شان شد.

وی افزود: شهید بزرگواری که پیکر مطهرش به تازگی وارد شهر شده، مصداق همین آیه فوق است که با اینکه بازنشست شده بود؛ اما باز هم بیکار ننشست و پای کار ماند و دعوت ولی‌فقیه زمانش را لبیک گفت و عازم شام شد و در وسط میدان جنگ با دشمن تروریست ایستاد و به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز به برکت ولایت، در فناوری، دانش و علم ما در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و در عرصه اقتدار بین‌المللی نیز ما به دشمن ثابت کرده‌ایم که اگر بزنند، می‌خورند و هزینه تجاوز به ایران را برای دشمن بالا برده و به حداقل ممکن رسانده‌ایم و به پشتوانه این ولایتمداری و اعتماد به نفسی که در عرصه علم و پیشرفت به دست آورده‌ایم، پیشرفت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ رسول رحمتی

نظر شما
پربیننده ها