نماینده مجلس:

مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست

عمویی با بیان اینکه برای رفع این تحریم‌ها در حال مذاکره در وین هستیم، گفت: طرف مقابل سعی می‌کند از تحریم‌ها برای اهرم‌سازی و تاثیرگذاری بر روند مذاکرات استفاده کند.
کد خبر: ۵۳۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ - 07August 2022

مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه تحریم علیه ایران نباید بدون پاسخ بماند، اظهار داشت: هرچند ما تاکید داریم که نفس تحریم‌ها ظالمانه است و مخالف حقوق مردم ماست و باید رفع شود و برای رفع این تحریم‌ها در حال مذاکره در وین هستیم، اما طرف مقابل سعی می‌کند از این تحریم‌ها برای اهرم‌سازی و تاثیرگذاری بر روند مذاکرات تعداد شرکت‌های تحریمی علیه ایران را افزایش دهد.

عمویی تصریح کرد: بنابراین به جهت سیاسی هم تصمیم جمهوری اسلامی ایران تصمیم منطقی است که نشان دهد توانایی و توانمندی افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم را دارد و طرف مقابل باید محاسبات دقیقی را در اعمال فشار علیه ایران داشته باشد اقدام علیه ایران نباید بدون واکنش تلقی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تزریق گاز به سانتریفیوژ‌های نسل پیشرفته در صنعت هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی در بحث هسته‌ای و تولید سانتریفیوژ به توانمندی‌های خوبی رسیده است و از جمله تولید سانتریفیوژ‌های نسل ۶ یا IR ۶ است که از توانمندی خوبی برای غنی‌سازی برخوردار است و می‌تواند روند دستیابی به اورانیوم غنی شده در ایران را تسریع کند.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: یکی از تکالیف قانون اقدام راهبردی که در آذر ماه سال گذشته به تصویب رسید این بود که در عرض یک سال سازمان انرژی اتمی هزار سانتریفیوژ نسل ۶ را برای غنی‌سازی نصب و آن‌ها را گازدهی کند. دولت سیزدهم در بازه زمانی مربوطه در حال اجرای این تکلیف قانونی است.

عمویی خاطرنشان کرد: اورانیوم غنی‌شده می‌تواند در آینده برای ذخایر سوخت راکتور‌هایی که در کشور داریم مورد استفاده قرار بگیرد و در عین حال ابزار توانمندی در پاسخ به زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل برای ایران است.

وی ادامه داد: شاهد بودیم در حین اینکه در هفته‌های جاری گفتگو‌ها و مذاکرات به شکل غیررسمی با محوریت هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان است آمریکا مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید را علیه بخش‌های مرتبط با صنایع پتروشیمی اعمال کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار