نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نتیجه تاسی به سیدالشهدا (ع) بود

حجت‌الاسلام «ذوالنوری» گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نتیجه تاسی ملت بزرگ ما به سیدالشهدا (ع) و حرکت تحت پرچم آن حضرت به رهبری امام خمینی (ره) بود.
کد خبر: ۵۳۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ - 07August 2022

پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نتیجه تاسی به سیدالشهدا بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در یادواره سرداران و ۴۹ شهید روستای نویس قم که همزمان با شب تاسوعای حسینی (ع) در حسینیه سیدالشهدای روستا برگزار شد، اظهار داشت: دیدگاه‌های مختلفی درباره عاشورا و کربلا مطرح است، اما باید گفت کربلا، ملاک و معیار، قانون، مقیاس و چراغ هدایت برای بشریت است و صرفا یک حادثه تاریخی معمولی نیست.

وی افزود: وقتی امام حسین (ع) می‌فرمایند «کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند» یعنی ایشان معیاری برای کل تاریخ معرفی و تعیین می‌کنند که نباید با چنین حکامی که دارای رذالت و انحطاط هستند بیعت کرد و زیر علَم آن‌ها رفت و به آن‌ها رسمیت بخشید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مردم ما در عاشورا و محرم و صفر عزاداری می‌کنند، اینطور نیست که در ماجرای ۱۴۰۰ سال پیش، متوقف شده اند بلکه کربلا همچون خونی است که با این عزاداری‌ها در رگ‌های کالبد تاریخ جاری می‌شود تا فضایلی همچون آزادگی و حریت، ایثار، حق طلبگی، ظلم ستیزی و استقلال در جامعه ترویج یابد.

وی با تاکید بر اینکه کربلا در واقع درمان درد‌های جامعه و پالایش آن از آلودگی هاست و عزاداری‌ها خون تازه‌ای را در رگ‌های جامعه جاری می‌کند، تصریح کرد: شور و حال عزاداری‌ها به تاریخ، حیات و زندگی می‌بخشد؛ عزت و سرافرازی در برابر ظلم را نهادینه می‌کند و اجازه نمی‌دهد جامعه دچار درماندگی، انحطاط و رذالت شود.

ذوالنوری با بیان اینکه ملت بزرگ ما با تاسی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با رهبری امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، خاطرنشان کرد: در محرم و صفر حرمت و شور انقلاب در مردم شدت و گستردگی پیدا می‌کرد و پایه‌های ظلم رژیم ظاغوت دچار بیشترین لرزش و سستی می‌شد.

وی با یادآوری این نکته که مردم ما در مقابله با جریان‌های برانداز و ضدانقلابی نیز به حضرت سیدالشهدا (ع) بیشترین تاسی را داشتند، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ملت عزیز زیر پرچم اهل بیت (ع) و پست سر امام بزرگوار حرکت کردند و دنیای استکبار را در رسیدن به اهداف شومشان برای نابودی نظام، ناکام گذاشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمونه‌هایی از ارادت و دلبستگی رزمندگان اسلام به اهل بیت (ع) یادآور شد: شهدا و رزمندگان ما شعارهایشان، برگرفته از جریان کربلا و عاشورا بود و پیشانی بند یا حسین (ع)، یا ابوالفضل (ع)، یا زهرا (س) و یا مهدی (عج) به سر می‌بستند.

وی با اشاره به برتری نظامی دشمن در جنگ تحمیلی علیه کشور ما خاطرنشان کرد: دشمنان ما اگر با هم اختلافاتی داشتند، برای مقابله با ما متحد می‌شدند و ما در عملیات‌های نظامی انواع جنگنده‌های پیشرفته از کشور‌های مختلف را در آسمان منطقه می‌دیدیم.

ذوالنوری تصریح کرد: آنچه که باعث شد دشمنان با آن همه تجهیزات مدرن، بدست فرزندان این ملت در هم کوبیده شوند، عِده و عُده و پیشتیبانی مادی و مالی و سیاسی ما نبود، بلکه ایمان قوی، اعتقادات راسخ و باور‌ها و هدایت‌ها و عشق ما به اهل بیت (ع) بود و بخصوص ولایتمداری، همواره رمز پیروزی مردم ما در برابر دشمنان سرتاپا مسلح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نمونه‌های تاریخی از نقش رهبری و مرجعیت در نظام اسلامی بخصوص عظمت فتوای نیم خطی میرزای شیرازی درباره تحریم تنباکو که بریتانیا را به گل نشاند، خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی به دنبال هجمه به جایگاه رهبری نظام است و از سوی دیگر، در بستر فضای مجازی، بی عفتی و ابتذال و بی بندوباری را در جامعه ترویج می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف دشمنان، تزلزل اراده و ایمان مردم است تا با فشار‌های تحریمی زندگی‌ها را مشقت بار کرده و مقاومت مردم را در هم شکند تا از باور‌های خود رویگردان شوند.

وی تاکید کرد: عشق و ارادت به اهل بیت (ع) و ولایت موجب بوجود آمدن انقلاب و پیروزی آن و بویژه سرافرازی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت شد و امروز بیش از همیشه برای مقابله با دشمنان به آن نیاز داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار