سید حسن نصرالله:

ایران به رهبری امام خامنه‌ای در طلیعه اسلام قوی باقی خواهد ماند/ مظلومیت مردم یمن جلوه واقعی پیروزی خون بر شمشیر است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ایران به رهبری امام خامنه‌ای در طلیعه اسلام قوی باقی خواهد ماند، گفت: ما در عاشورای سیدالشهداء، محور مقاومت، شهید قاسم سلیمانی و برادرش فرمانده ابومهدی المهندس را یاد می‌کنیم.
کد خبر: ۵۳۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ - 09August 2022

سخنرانی سید حسن نصرالله آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه)، در سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت به همه مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، از حضور گسترده مردم لبنان در مراسم عاشورایی امسال تشکر و قدردانی کرد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: «بار دیگر پیمان خود را با سید الشهداء ابی‌عبدالله تجدید می‌کنیم و به او می‌گوییم ما همراه تو هستیم و ندای تو را لبیک می‌گوییم، [دین] اسلام جد شما را که برای حفظش به شهادت رسیدی، حفظ می‌کنیم. ابی‌عبدالله، ما مردان و زنان و سالخوردگان و جوانان عهدمان با شما را تجدید می‌کنیم و پایبندی خود را به این راه را بار دیگر اعلام می‌کنیم. همان‌طور که در ۴۰ سال گذشته و در تمامی میدان‌ها و در مواجهه با تمامی چالش‌ها می‌گفتیم، می‌گوییم لبیک یا حسین.»

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «ما با شهروندان نیجریه که هنگام برگزاری مراسم عاشورا به سمت آن‌ها تیراندازی می‌شود، ابراز همدردی می‌کنیم. ما در عاشورای حسین (ع) به شهیدان و مقاومت‌کنندگان خود در فلسطین که همواره با پایداری اسطوره‌ای در حال مبارزه هستند، افتخار می‌کنیم. بار دیگر -همچون ۴۰ سال گذشته- پایبندی خود به این آرمان مقدس را اعلام می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که در کنار این ملت مبارز هستیم. بار دیگر به پایبندی‌مان به آرمان فلسطین تأکید می‌کنیم. ما همواره در خط مقدم هستیم.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «بر ایستادگی خود در کنار مردم مجاهد و تحت‌محاصره یمن که چند سال است برای دفاع از عزت و میهنشان در حال تقابل با اشغالگران، متجاوزان و ذلت و استکبار هستند، تأکید می‌کنیم. یمنی‌ها خستگی نمی‌شناسند و به‌رغم محاصره و درد و زخم‌هایشان جبهه‌ها و میدان‌های [نبرد] را با حضورشان پر می‌کنند. مظلومیت مردم یمن جلوه واقعی پایداری، سربلندی، پیروزی خون بر شمشیر و نمود حقیقی کربلاء و سید الشهداء ابی عبدالله است.»

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: «عراق، سرزمین مقدس [است]؛ امیدواریم که تمام عزیزان بتوانند با دوراندایشی و برای نجات عراق به خاطر عراق اقدام کنند. سوریه که جنگ جهانی را پشت سر گذاشت و اما اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌هاست. این تحریم‌ها باید رفع شوند.»

نصرالله افزود: «ایران به رهبری امام خامنه‌ای در طلیعه اسلام قوی باقی خواهد ماند. ما همچنین در عاشورای سیدالشهداء از محور مقاومت، قاسم سلیمانی و برادرش فرمانده ابومهدی المهندس را یاد می‌کنیم.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین اظهار داشت: «تصمیم‌گیری‌ها در لبنان به دست خود ماست نه دیگران. ما مردم [لبنان]در ۴۰ سال گذشته با محاصره، جنگ و ترور‌ها دست و پنجه نرم کردیم و به دنبال آینده‌ای امیدوارکننده برای مردم خواهیم بود. ما برای لبنانی آزاد، عزیز، توانمند در حفظ حاکمیت و عزت و استخراج منابع طبیعی تلاش خواهیم کرد. در تلاش برای لبنان توانمندی خواهیم بود که جلوی هر دستی را که به سمت منابع طبیعی‌اش دراز می‌شود، می‌گیرد و هر آن دستی را که به سمت خاک، روستا‌ها و شهرهایش دراز می‌شود، قطع می‌کند.»

نصرالله تأکید کرد: «هر دستی که به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع می‌شود همانند دستانی که به سمت خاکش دراز شد و قطع شد. انتظار می‌رود مقامات لبنانی، درد مردم را درک کنند. در ارتباط با مسئله نفت و مرز‌های دریایی، ما چشم‌انتظار پاسخ‌هایی هستیم که خواسته‌های کشور لبنان داده خواهد شد؛ اما من به شما در عاشورا می‌گویم که باید آماده هر گونه احتمال باشیم. ما خواهان تشکیل دولتی واقعی و با اختیارات کامل هستیم که مسئولیت‌پذیر باشد».

دبیرکل حزب الله خطاب به دشمن هشدار داد: «لبنان و مردم این کشور دیگر سرقت منابع خود را برنمی‌تابند و ما آماده تمام احتمال‌ها هستیم. ما در جنگ غزه پیام‌های مورد نظر را دریافت کردیم و شاهد پایداری غزه بودیم؛ اما حساب ما در لبنان با شما چیز دیگری است. مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است. هرگونه تعرض به هر فردی در لبنان بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.»

سید حسن نصرالله در بخش دیگری بیان کرد: «رسالت ما امروز این است که یادآور شویم ما دوستداران، عاشقان و یاران آن امامی هستیم که در چنین روزی ایستاد و گفت: «أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» (آگاه باشید که فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که ما زیر بار ذلّت برویم). دشمن باید بداند که چه کسی در جبهه مقابل ایستاده است و لبنان مقاومتی دارد که ثابت کرده آن ارتشی را که گفته می‌شد شکست‌ناپذیر است، شکست می‌دهد.»

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها