درخواست کویت از رژیم صهیونیستی برای پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای

پس از آنکه عربستان سعودی بر لزوم پیوستن تل‌آویو به پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تأکید کرد، کویت نیز خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به این پیمان شد.
کد خبر: ۵۳۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 10August 2022

درخواست کویت از رژیم صهیونیستی برای پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابراهیم الدعی» عضو هیأت کویت در جلسه کمیته دومِ دهمین اجلاس بررسی پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای بر لزوم عاری بودن خاورمیانه از تسلیحات هسته‌ای به منظور برقراری امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.

بنابر گزارش امروز (چهارشنبه)، پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، الدعی، در سخنانی اظهار داشت: «پایبندی آن دسته از کشور‌های عضو پیمان که سلاح هسته‌ای در اختیار ندارند، به مسئولیت‌هایشان در قبال عدم اشاعه بهترین نشانه مبنی بر باور این کشور‌ها به خطرات سلاح هسته‌ای است.»

عضو هیأت کویت در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت تداوم پایبندی کشور‌های عضو پیمان به تعهداتشان، گفت: تمام تأسیسات و برنامه‌های هسته‌ای باید تحت نظارت‌های پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار بگیرند.

وی همچنین اضافه کرد: «اسرائیل اشغالگر باید به پیمان عدم اشاعه [سلاح‌های هسته‌ای] بپیوندد به‌ویژه آنکه آن‌ها تنها طرف غیر عضو و مانع ایجاد منطقه‌ای خالی از تسلیحات [هسته‌ای در منطقه] هستند.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نیز اخیرا خواستار پیوستن تل‌آویو به پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای شد.

نماینده ریاض در یکی از نشست‌های سازمان ملل در این باره گفت: «نپیوستن اسرائیل به پیمان [عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای]نیز خطر اشاعه هسته‌ای را بیشتر می‌کند. بایست با اشاعه سلاح هسته‌ای در خاورمیانه مقابله کرد. خطر اشاعه سلاح هسته‌ای خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند.»

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید که تا کنون اجازه بازرسی از تأسیسات خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

مطابق با گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی خودداری کرده، ده‌ها کلاهک اتمی در زرادخانه خود نگهداری می‌کند.

ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و بار‌ها از معیار‌های دوگانه سازمان‌های بین‌المللی در عدم رسیدگی به تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار