مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز:

طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز به صورت آزمایشی اجرا می‌شود

زرهانی از اجرای طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: خواستار پیگیری لازم درخصوص نقش و اهمیت جوانان و نقش مسجد در شکل‌گیری شخصیت دینی آنان و مرتفع کردن موانع حضور جوانان در مسجد و راه‌های جذب آنان به مسجد هستیم.
کد خبر: ۵۳۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 10August 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید احمد زرهانی» قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیرعامل مجمع خیرین مسجد ساز از اجرای آزمایشی طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و اعلام رسمی آن در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۱ مرداد سال ۱۳۶۹ نقطه آغازین حرکت ستاد اقامه نماز با اهتمام عالم وارسته حجت الاسلام قرائتی است و ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، در سال جاری و در استقبال از رویکرد جهاد تبیین به صورت آزمایشی این دهه را تحت عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نماز اعلام می کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا از این رهگذر قدم های مؤثرتری برای نشر فرهنگ نماز با همت عالمان و متفکران و آحاد مردم عزیز برداریم تا خورشید پر فروغ نماز گرما بخش دل های آینده سازان و رهپویان راه توحید گردد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در بخشی از این گفتگو، با بیان ضرورت برنامه ریزی در اجرای برنامه های این دهه، گفت: انتظار داریم همه دست اندرکاران با کمک رسانه ها، صدا و سیما، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و فرهنگی در استانها زمینه معرفی بیشتر فلسفه و آثارسازنده نماز وگسترش برنامه ها وفعالیتهای این فریضه مهم را فراهم آورند و عموم جامعه بالاخص نسل نو را با ابعاد و اسرار و آداب این عبادت بزرگ آشنا سازند.

مدیرعامل مجمع خیرین مسجد ساز در خصوص نامگذاری روزهای این دهه، گفت: روز های این دهه در روز ۲۱ مرداد به نام قیام امام حسین (ع) و اقامه نماز، ۲۲مرداد به نام خانواده و اقامه نماز، ۲۳ مرداد به نام مدرسه و دانشگاه و صدا وسیما و رسانه و اقامه نماز، ۲۴ مرداد به نام بازار، کارخانه و اقامه نماز، ۲۵ مرداد به نام نماز و مسجد گام دوّم و تمدن نوین اسلامی، ۲۶ مرداد به نام حوزه علمیه و امام جماعت و ترویج معارف نماز، ۲۷ مرداد به نام نماز و ورزش و جوانان، ۲۸ مرداد به نام نماز جمعه و فرهنگ انقلاب اسلامی وحکومت جهانی واحد، ۲۹ مرداد به نام نماز مدرسه مکارم اخلاق وتکریم فعالان اقامه نماز و ۳۰ مرداد به نام مسجد و اقامه نماز و انتظار فرج نامگذاری می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: شایسته است جلب مشارکت صاحب نظران و رسانه ها و اهالی فرهنگ و اندیشه در صدر برنامه ها قرار گیرد.

زرهانی در ادامه عنوان کرد: حسب اهمیت و نقش مسجد در توسعه فردی و اجتماعی مسلمانان و به منظور پاسداشت و گرامیداشت این روز برگزاری مراسم نمادین تجلیل و تقدیر از خیرین مسجد ساز با حضور اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مسجد ساز در استانها انجام شود.

وی افزود: نگارش مقاله، انجام مصاحبه و انعکاس گسترده در فضای مجازی با بیان موضوعاتی نظیر ضرورت و اهمیت مسجد و جایگاه آن در میان مباحث اجتماعی و فرهنگی کشور، آثار و ابعاد مسجد در سه بخش فردی، اجتماعی و خانوادگی، بررسی نقاط ضعف و قوت مسجد ها و شاخص های آن و علل و موانع رونق و شکوفایی مسجد، ما را در مسیر پیشبرد اهداف مجمع خیری مسجد ساز کمک خواهد کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین مسجد ساز کشور در پایان خواستار پیگیری لازم در خصوص نقش و اهمیت جوانان و نقش مسجد در شکل گیری شخصیت دینی آنان و مرتفع نمودن موانع حضور جوانان در مسجد و راه های جذب آنان به مسجد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها