نماینده ولی فقیه در مازندران:

حرکت در مسیر ولایت توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازد

«محمدی لائینی» با بیان اینکه اهل بیت (ع) مرزداران راستین بودند و مرزداری را به ما آموختند، گفت: باید در مسیر ولایت حرکت کنیم تا توطئه‌های دشمنان اسلام خنثی شود.
کد خبر: ۵۳۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷ - 10August 2022

حرکت در مسیر ولایت توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازد/ لزوم صیانت از مرزهای اخلاقی و روحیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع عزاداران حسینی در فرماندهی مرزبانی استان مازندران در بابلسر با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت اظهار داشت: امام سجاد (ع) در قیام عاشورا به عنوان بیمار مصلحتی در بین یاران حضرت سیدالشهدا (ع) حضور داشتند و از اینرو وجوب جهاد به واسطه بیماری مصلحتی از گردن امام سجاد (ع) ساقط شده بود.

وی با بیان اینکه بیماری امام سجاد (ع) در کربلا مصلحتی بوده است تا نسل امامت قطع نشود، افزود: امام زین العابدین (ع) در آن هنگام به سبب بیماری در جهاد شرکت نکرد، و خداوند او را برای هدایت مسلمانان نگه داشت.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امام سجاد (ع) تمام اهداف قیام امام حسین (ع) را در دوره اسارت و پس از آن تبیین کرد، گفت: امام سجاد (ع) و نقش تبیینی آن حضرت موجب شد که قیام عاشورا و حقانیت امام حسین (ع) نسل به نسل بازگو می‌شود و در نطفه خفه نشد.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) با خطبه‌های آتشین مهر بى‏‌اعتبارى را بر پیشانى حکومت ظالمان زد و آتش حسرت را در جان کوفیان شعله‌ور ساخت، به دعا‌های امام سجاد (ع) اشاره و بیان کرد: دعا‌های آن حضرت در قالب صحیفه سجادیه در اختیار ما قرار دارد.

محمدی لائینی با بیان اینکه انسان‌ها دارای مرز‌های مختلفی شامل اخلاقی، معنوی و اعتقادی هستند و نباید از قوانین و احکام خداوند عبور کرد، گفت: علاوه بر حفاظت از مرز‌های جغرافیایی از مرز‌های اخلاقی و روحی نیز باید صیانت شود.

وی با عنوان اینکه شیطان تلاش دارد خود انسان به مرز‌های دینی، اعتقادی و ... خود تجاوز و خیانت کند که این همان جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن مرز‌های اخلاقی و روحی را مورد هجمه قرار داده است از این رو باید حدود الهی را بشناسیم.

امام جمعه ساری به کارشکنی‌های استکبار در مواجه با شیعه اشاره و بیان داشت: اهل بیت مرزداران راستین بودند و مرزداری را به ما آموختند باید در مسیر ولایت حرکت کنیم تا توطئه‌های دشمنان اسلام خنثی شود.

محمدی لائینی با انتقاد از رواج پدیده سگ گردانی در جامعه اظهار داشت: مرز‌های اعتقادی و اخلاقی را باشد شناخت و اگر مرز‌های اخلاقی و اعتقادی را نشناسیم دچار شبهه می‌شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها