هشدار روسیه درباره توجیه استفاده از سلاح هسته‌ای توسط ناتو

معاون هیئت روسیه در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی «ان پی تی» درباره توجیه استفاده از سلاح هسته‌ای توسط کشور‌های عضو ناتو هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ - 11August 2022

هشدار روسیه درباره توجیه استفاده از سلاح هسته‌ای توسط ناتوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «آندری بلوسوف» معاون هیأت روسیه در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) اظهار داشت: می‌توان انتظار داشت که کشور‌های عضو ناتو در آینده هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای را توجیه کنند.

بلوسوف خاطرنشان کرد: سرانجام ناتو از جایگاه یک بلوک سیاسی - نظامی هسته‌ای برخوردار شده و این همان چیزی است که در بیانیه نهایی اجلاس سران ناتو در مادرید به‌طور مستقیم به آن اشاره شد.

معاون هیأت روسیه در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) افزود: این مسئله ما را مجبور می‌کند به وضعیت اعضای غیرهسته‌ای ائتلاف به‌ویژه کشور‌هایی که اجازه استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود را می‌دهند، متفاوت نگاه کنیم. در این مورد، این سوال واقعاً فوری به نظر می‌رسد که حضور سلاح‌های هسته‌ای خارجی در خاک کشور‌های اروپایی و مشارکت آن‌ها در یک اتحاد هسته‌ای چگونه با تعهدات آن‌ها بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای مطابقت دارد؟

وی تأکید کرد: مسکو همچنین مدت هاست که در مورد «مأموریت‌های هسته‌ای مشترک» اجرا شده توسط ناتو در زمینه آزمایش استفاده از تسلیحات هسته‌ای که اعضای غیرهسته‌ای این ائتلاف فعالانه در آن مشارکت دارند، سؤالاتی را مطرح کرده است.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: مسکو بار‌ها ادعا‌هایی شنیده است، مبنی بر اینکه این اقدامات با تعهدات مندرج در معاهده مغایرت ندارد. ما این استدلال‌ها را چیزی جز بهانه‌هایی برای توجیه اقدامات مغایر با مفاد اصلی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به عنوان رکن اصلی امنیت بین المللی نمی‌دانیم. وقتی همه این حقایق در نظر گرفته شود، می‌توان نتیجه گرفت که می‌توان انتظار داشت که کشور‌های عضو آینده ناتو هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را توجیه کنند.

آن دری بلوسوف در پایان توضیح داد: اسناد دکترین نظامی آمریکا امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را به بهانه تهدید علیه منافع حیاتی این کشور یا متحدانش پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار