فرمانده کل سپاه:

هوشمندی مردم در تجلیل از شهید همدانی فتنه‌گران را منفورتر و رسواتر کرد

سرلشکر سلامی با تجلیل از درخشش ملت ایران در پاسخ به هتاکی اخیر فتنه‌گران نسبت به شهید سردار همدانی گفت: نام و یاد شهید همدانی به ملت ایران قوت و قدرت می‌دهد.
کد خبر: ۵۳۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 12August 2022

هوشمندی مردم در تجلیل از شهید همدانی فتنه‌گران را منفورتر و رسواتر کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه) با حضور در منزل سردار سرافراز و پرافتخار سرلشکر پاسدار «حسین همدانی» با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر سلامی در این دیدار با تسلیت و تعزیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب و یاران با وفای ایشان، با اشاره به مشاهده نصب تمثال‌های پر شمار سردار حسین همدانی در فضا و محیط شهر تهران پس از جسارت اخیر به وی که زینت بخش پایتخت ایران اسلامی شده است، گفت: در پی اهانت اخیر یکی از سردمداران فتنه سال ۸۸ به ساحت شریف این شهید ارجمند الحمدلله فضای شهر به گونه‌ای معنادار متوجه این شهید عزیز شده است و انگار شهید همدانی دوباره شهید شده و برای وی یک درخشش و طلوع جدیدی رقم خورده است.

وی افزود: واقعاً احساسم این بود که شهید همدانی دوباره با همان طراوت و تازگی به شهادت رسیده اند، الحمدلله در فضای مجازی و هیئت‌ها نیز نام، یاد و خاطرات این شهید بزرگوار برجسته‌تر و کرامت، بزرگواری، عظمت و عزت با شکوه و مثال زدنی او در دیدگان همه بویژه بدخواهان قرار گرفت.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه نام و یاد شهید همدانی به ملت ایران قوت و قدرت می‌دهد، به ضرب المثل «عدو سبب خیر شود، اگر خدا خواهد»، اشاره و خاطرنشان کرد: در ماجرای اخیر شاهد مصداق این ضرب المثل بودیم و عناصر مطالبه گر انقلاب که ضربات بزرگی را به انقلاب از جمله در فتنه سال ۸۸ زدند، دوباره می‌خواستند شهید همدانی را ترور کنند. اما با هوشمندی مردم نتیجه‌ای نگرفتند.

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند شهدا را ترور کنند، اما نتیجه‌ای معکوس می‌گیرند و عزت و عظمت شهید مجددا اوج می‌گیرد و در صحنه اخیر دیدیم که قلب‌ها دوباره متوجه شهید همدانی شدند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه اینجانب خودم دوباره روی شخصیت شهید همدانی دقیق‌تر شدم، خاطر نشان کرد: ما از گذشته‌های دور به شهید همدانی ارادت داشتیم و اورا می‌شناختیم، چه آن زمان که در دوران دفاع مقدس این مرد واقعاً رشید، جوانمردانه و فداکارانه و مومنانه جهاد کردند و هیچ وقت شمشیر جهاد از دست او خارج نشد و لباس جهاد هیچگاه از قامت او بیرون نیامد و این تنها به دفاع مقدس هم ختم نشد، تقدیر این بود که سردار همدانی بمانند و منشأ خدمات بزرگتر در صحنه‌ها و در متن حوادث بزرگ در مسیر انقلاب و حرکت ملت ایران شود.

فرمانده کل سپاه با برشماری نقش‌آفرینی‌های سردار همدانی پس از هشت سال دفاع مقدس افزود: شهید همدانی چه در نیروی مقاومت بسیج، چه در نیروی زمینی سپاه و قرارگاه ثارالله تهران و چه در سپاه تهران بزرگ و سرانجام هم در قرارگاه امام حسین علیه السلام و جبهه مقاومت اسلامی که به شهادت شیرین، مثال زدنی و ماندگار رسید و نامشان جاودان شد، منشا خیرات و برکات فراوانی برای امت اسلامی و ملت ایران بودند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همدانی و مدافعان سربلند حرم، علاوه بر نجات ملت‌ها و سرزمین‌های اسلامی منطقه برابر فننه داعش و تروریسم تکفیری، خطر امنیتی را از کشور ایران دور ساختند.

فرمانده کل سپاه حضور پرشور و شعور و حیرت انگیز اقشار و آحاد مختلف مردم در آیین‌های تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید حسین همدانی را از جلوه‌های دلدادگی مردم ایران به شهید و شهادت و قدرشناسی از قهرمانان خود توصیف و اظهار داشت: همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فرمودند، جمعیت بی انتهایی که برای تشییع پیکر شهید همدانی آمدند و او را روی دستانشان، با اشک بدرقه کردند آن‌ها همه ملت ایران بودند و کسانی که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند این‌ها دشمن جامعه ما هستند.

وی با اشاره به درخشش ملت ایران در پاسخ به هتاکی اخیر فتنه‌گران به شهید همدانی تاکید کرد: هیچکس به انسان‌های فتنه گر و شروری که به دنبال تخطئه ارزش‌ها و آسیب زدن به مقدسات جامعه ما هستند و با تخریب نماد‌های واقعی و ارزش‌های جامعه می‌خواهند تاریخ جعلی بسازند و مسیر حرکت استکبار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه را هموار کنند، راه نمی‌دهد و مردم ایران نیز نشان داده است هیچ فرصتی به این‌ها نخواهند داد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه در ماجرای اخیر می‌بینیم که چقدر همه مردم برافروخته شدند و از شهید سرافراز و پر افتخار همدانی حمایت می‌کنند، گفت: به فضای مجازی که نگاه می‌کنیم مملو از ابراز ارادت و عشق به شهید همدانی و تجلیل از خدمات ارزشمند و فراموش ناشدنی وی به ایران و ایرانی است؛ این یعنی شهید همدانی دوباره عزت و عظمتی که داشت را تکرار کرد و دامنه و عمق آن هم بیشتر شد، بالاتر رفت و معراج جدید پیدا کرد، این پدیده‌ای نادر و خیلی ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه پدید آمدن اتفاقات مشابه در تاریخ انقلاب و کشور آن هم در روز عاشورا را الهام بخش و معنادار توصیف کرد و اظهار داشت: عجیب است که این اتفاقات در عاشورا‌ها تکرار می‌شود، عاشورا‌ها همواره تعیین موقعیت می‌کنند و همه افراد موقعیت شان را نسبت به امام و رهبر جامعه مشخص می‌کنند که در جبهه یزید هستتد و یا نه در سپاه حضرت امام حسین (ع) هستند.

وی افزود: این افراد در عاشورای سال ۸۸ منشاء اهانت، جسارت و هتاکی به ساحت مقدس حضرت امام حسین علیه السلام شدند و از آن جریان حمایت کردند و مردم عاشورایی ایران در ۹ دی ماه همان سال، آن پاسخ حماسی و یوم اللهی را به آنان دادند و امروز هم دوباره در عاشورا ۱۴۰۱ همان ماجرا تکرار شد و مقابل ولایت قرار گرفتند و به شهدا حمله کردند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: همانگونه که در همین چند روز گذشته شاهد بودیم به فضل الهی دوباره این افراد توسط مردم دفع می‌شوند، این‌ها قدرت ماندن در حافظه تاریخی مردم را ندارند و این مسیر دفع کردن کسانی است که به ارزش‌های اسلامی و مقدسات این مردم تهاجم داشته باشند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با تقدیر الهی شعله ور شدن بصیرت و هوشمندی مردم و ارادت و قدرشناسی آنان نسبت به شهیدان به ویژه شهدای مدافع حرم و شهید حسین همدانی نتیجه این حرکت جاهلانه بود، گفت: شهیدان سلیمانی و همدانی نشانه‌های غیرت امت اسلامی و ملت ایران هستند و در این صحنه‌ی جدید دیدیم که چگونه قلب‌ها دوباره به این شهید مخلص و سرافراز متمایل شد و فریاد زدند که شهید همدانی برای دفاع از ما رفت و ما امروز باید از او برابر هتاکان دفاع کنیم.

سرلشکر سلامی در پایان با آرزوی سلامتی، موفقیت و ثبات قدم خانواده معظم شهید سردار حاج حسین همدانی خطاب به همسر و فرزندان ایشان تاکید کرد: تا آخر پای ولایت هستیم و قطعاً پیروزی از آن جبهه حق و شکست از آن جبهه باطل و دشمن است و پرچم عاشورا و شهدایی که با اقتدا به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در سنگر‌های مختلف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی موجب امنیت، آرامش افتخار برای میهن اسلامی شدند همواره برافراشته است و سرافرازی شما نیز همین بازماندگان فهیم و غیور آن سردار بزرگ است.

همسر شهید سردار حاج حسین همدانی هم در این دیدار گفت: در اتفاق اخیر به فرزندان شهید همدانی توصیه کردم شما سکوت کنید مردم جواب او را می‌دهند، فرد هتاک عددی نیست که ما بخواهیم پاسخ او را بدهیم.

وی با اشاره به خدمات و مجاهدات‌های شبانه روزی سردار همدانی در خدمت به انقلاب نظام و ملت ایران به ویژه در میدان دفاع از حرم و مقابله با فتنه‌گران در سال ۸۸ افزود: او در فتنه ۸۸ بسیار غصه خورد و همواره نگران آسیب رسیدن به افراد بی گناه بود تا آسیب و اذیتی به آنان وارد نشود.

همسر شهید همدانی تصریح کرد: اتفاق اخیر هر چند برای ما سخت و ناگوار بود، اما به فرزندان هم تاکید کردم وظیفه ما در قبال این اهانت، صبر زینبی است و به حول و قوه الهی مردم پاسخ مناسب را خواهند داد.

وهب همدانی فرزند سردار عالیقدر شهیدحسین همدانی نیز واکنش مردم در قبال اهانت به سردار سرافراز را طی همین چند روز اخیر، حیرت انگیز دانست و گفت: مردم در فضای حقیقی و مجازی با واکنش سریع، مستدل و محکم، شور و شعور خود را نمایش و پاسخ‌های قاطع و توام با احساس و منطق به فرد هتاک دادند.

وی تاکید کرد: حمله به شهید در هیچ منطقی قابل پذیرش و قابل توجیه نیست و کار نیمه تمام شهید همدانی در فتنه ۸۸ با اتفاق اخیر که بدست یکی از سران فتنه رقم خورد، کامل و با عیان‌تر شدن چهره پلید آنان نزد مردم رسوا‌تر و منفورتر شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار