رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ:

۱۱۴۵ شهید قرآنی و ۹ نفر از جانبازان و خانواده شهدای فتنه تجلیل می‌شوند

رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ گفت: ۱۱۴۵ شهید قرآنی در دومین یادواره شهدای قرآنی سراسر کشور که با عنوان سوره های سرخ برگزار می شود، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۳۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱ - 28December 2014

۱۱۴۵ شهید قرآنی و ۹ نفر از جانبازان و خانواده شهدای فتنه تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت برگزاری دومین یادواره شهدای قرآنی برگزار شد، گفت: سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ با توجه به برنامهریزیهایی که دارد قصد دارد بزرگترین شبکه قرآنی و مردمی را در تهران سازماندهی کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج هر کجا خلایی ببیند وارد می شود، افزود: یکی از خلاءهایی که مورد غفلت واقع شده بود، پرداختن به شهدای قرآنی بود که به همین خاطر سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ در نخستین گام توانست سال گذشته ۲۰۰ نفر از این شهدا را شناسایی و از خانواده های آنها در اولین یادواره سورههای سرخ تجلیل به عمل آورد.  

قربانی با اظهار این مطلب که امسال تعداد شهدای قرآنی تهران بزرگ به ۲۴۶ نفر افزایش یافته است، ادامه داد: به دنبال آغاز به کار اولین یادواره شهدای قرآنی تهران بزرگ پنج استان نیز مراسمهای مشابهی را به صورت محدود برگزار کردند.

وی با یادآوری این مطلب که تاکنون ۹۰۰ شهید قرآنی در سایر استانها شناسایی شده اند، بیان داشت: دومین مراسم تجلیل از خانواده شهدای قرآنی ۹ دی از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با حضور ۷۵۰۰ از این خانواده ها برگزار خواهد شد البته پیش بینی می کنیم تعداد شرکتکنندگان به ۹ هزار نفر افزایش یابد.

رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: در این مراسم ۲۵۰ حلقه ۳۰ نفره از بسیجیان به یاد شهدای قرآنی تشکیل می شود که هر یک از این حلقهها به یاد هر شهید یک ختم قرآن را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۴۰ مستند از ۴۰ شهید قرآنی و پخش آن از سیمای قرآن، رونمایی از تندیس شهید قرآنی برای نصب در یکی از میادین تهران، اجرای سرود سوره های سرخ، تجلیل از ۹ خانواده شهید قرآنی که ۲ و ۳ فرزند شهید داشتند و نیز تجلیل از ۶ خانواده شهید فتنه و سه جانباز فتنه بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای این روز است.

قربانی در پایان گفت: آمارهای غیر رسمی مربوط به شهدای قرآنی بیش از ۲۶۰۰ نفر است اما از این تعداد تاکنون ۲۴۶ نفر را در تهران شناسایی کردیم که این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار