امیر حاتمی:

گسترش دولت الکترونیک سهم مهمی در شفافیت و کاهش فساد اداری دارد

جانشین وزیر دفاع: اصلاح نظام اداری و ساختار نیروی انسانی و نگاهی ویژه به گسترش دولت الکترونیک، سهم مهمی در شفافیت و کاهش فساد اداری ایفا می‌کند
کد خبر: ۳۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ - 28December 2014

گسترش دولت الکترونیک سهم مهمی در شفافیت و کاهش فساد اداری دارد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز در همایش ارتقای سلامت نظام اداری و امور قضایی وزارت دفاع، اظهار داشت: اصلاح نظام اداری و ساختار نیروی انسانی و نگاهی ویژه به گسترش دولت الکترونیک، سهم مهمی در شفافیت و کاهش فساد اداری ایفا میکند.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در بحث سلامت اداری سرآمد و در زمره بهترین نهادهای دولت میباشد، افزود: یکی از وظایف مهم نیروهای مسلح در سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تولید کالایی مهم به نام امنیت است که ضمن فراهم آوردن زمینههای اقتصاد مقاومتی، جزو زیر بناهای اصلی توسعه کشور نیز محسوب میشود.

جانشین وزیر دفاع تصریح کرد: امنیت یکی از مطالبات جدی شهروندان است و عدم تحقق آن در جامعه باعث زیر سوال رفتن نظام میشود، که در این راستا نیروهای مسلح باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از پیامدهای منفی یادشده، زمینههای ایجاد امنیت را با کمترین هزینه و بالاترین سرعت در جامعه به وجود آورند.

وی یکی از تهدیدات دشمنان علیه کشورمان را بالا بردن هزینه در زمینه تامین امنیت دانست و تاکید کرد: نیروهای مسلح هوشمند جمهوری اسلامی ایران، همواره سعی دارند تا با بهرهگیری از نگاه دینی و ارزشی و دوری از هرگونه اسراف، هزینهها را مدیریت و به بهترین شکل ممکن امنیت را در جامعه گسترش دهند.

امیر حاتمی با بیان اینکه جلوگیری از فساد یکی از روشهای کم کردن هزینهها، تولید بهترین محصول و ایجاد امنیت در جامعه است، تصریح کرد: در برنامه چهارسالهای که سال گذشته وزیر دفاع خدمت مقام معظم رهبری تقدیم و مورد تصویب ایشان قرار گرفت، برای تامین امنیت دو ظرفیت مهم نیروی انسانی و تولید تجهیزات کم هزینه و کارآمد برای نیروهای مسلح مورد تاکید قرار گرفته است که تامین تجهیزات جزو وظایف اصلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محسوب میشود.

وی افزود: حرکت از عصر صنعتی به عصر دانش بنیان، ساخت تجهیزات با کیفیت و هزینه پایین و پیروی از مدیریت شبکه محور به جای سلسله مراتبی، سهم مهمی در اقتصادی شدن دفاع ایفا میکند که برای تحقق اهداف یاد شده جلوگیری از فساد امری مهم و ضروری تلقی میشود.

جانشین وزیر دفاع با تاکید بر اینکه یکی از الزامات کار شبکهای شایسته سالاری و سلامت بالای اداری است تصریح کرد: معیار شایسته سالاری در وزارت دفاع، وجود ویژگیهایی نظیر تدین، کارآمدی، شجاعت و امانت داری در افراد میباشد و آنچه غیر از شایسته سالاری است باید کنار گذاشته شود.

وی تعامل با بخش خصوصی و نخبگان را از نیازهای مهم وزارت دفاع در بخشهای مختلف ذکر کرد و افزود: برنامه تحول اداری، یک درجه بالاتر از سلامت اداری است و نیروهای مسلح به سبب جایگاه مهم خود در عرصه تامین امنیت در کشور، باید به سلامت بیشتری از نظام اداری دست یابند تا نقشههای شوم دشمنان را خنثی کنند.

امیر حاتمی در پایان با گرامیداشت حماسه ۹ دی از این روز، به عنوان حماسهای بزرگ و افتخارآمیز در تاریخ کشورمان یاد کرد و گفت: در ۹ دی ماه ۸۸ مردم شریف ایران، با دفاع از ولایت و ارزشهای انقلاب اسلامی، تمام جسارتها و توطئه دشمنان را با بصیرت و آگاهی، خنثی ساختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار