تندیس سردار شهید همدانی در تهران نصب می‌شود

شهردار منطقه ۲۲ از نصب تندیس سردار شهید همدانی در بزرگراه شهید همدانی در روز‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ - 12August 2022

تندیس سردار شهید همدانی در تهران نصب می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه ۲۲ تهران اظهار داشت: باتوجه به اینکه محور غربی بزرگراه شهید همدانی از بزرگراه آزادگان تا بزرگراه شهید لشکری در منطقه ۲۲ قرار دارد به نام شهید سردار همدانی مزین شده است و برنامه ریزی‌های از قبل برای نصب تندیس این شهید بزرگوار در این محور صورت گرفته بود.

وی افزود: همرزمان این شهید بزرگوار پیشنهاد‌های خود را برای نصب این تندیس در قرارگاه قدس مطرح کرده بودند و بنده که توفیق خدمت به نمایندگی از شهرداری تهران در این قرارگاه را دارم این خواسته همرزمان شهید همدانی را در مدیریت شهری پیگیر شدیم.

محمدی ادامه داد: این اقدام ازسوی شهرداری منطقه ۲۲ با هماهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل صورت گرفته است.

شهردار منطقه درپاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است این تندیس در بزرگراه مزین شده به نام سردار شهید همدانی نصب شود؟ پاسخ داد: تندیس آماده است و طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده قرار است در هفته جاری مراسم ویژه‌ای با حضور همرزمان این شهید بزرگوار در محور بزرگراهی شهید همدانی برگزار شود و این تندیس رونمایی و نصب شود.

گفتنی است؛ سردار شهید حسین همدانی متولد ۲۴ آذر ۱۳۲۹ در شهر آبادان چشم به چهان گشود و از بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود؛ وی سال‌ها فرمانده لشگر ۲۷ مکانیزه محمد رسول الله (ص) و از بانیان احداث شهرک مسکونی شهیدباقری در منطقه ۲۲ بوده است.

این شهید بزرگوار در ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب سوریه شهرک‌های نبل و الزهراء به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار